چاپ کد خبر: 7203
22 اردیبهشت 1398
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

کامران لنکرانی :کاهش ۸.۲ درصدی تلفات جاده‌ای در فارس

کاهش 8.2 درصدی تلفات جاده‌ای در فارس

به گزارش اول فارس از شیراز، کامران لنکرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه راه‌های جدید کاهش مرگ‌ومیر ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی در سیاست‌های کلی کشور جایگاه برجسته‌ای ندارد، اظهار داشت: با توجه به افزایش خطوط حمل و نقل‌ریلی، چالش ناشی از حوادث رانندگی نزدیک به  ۷ درصد بردرآمد ناخالص ملی تاثیر منفی داشته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با حجم بالای مصرف الکل و مواد مخدر در حین رانندگی، شناسایی  بیش از ۳ هزار نقطه راه‌های پر خطر و نیز برخورداری از مدیریت و فرماندهی واحد در کاهش تصادف رانندگی تاثیر بسزایی دارد.

این مسؤول افزود: بر اساس آخرین آمار مرگ‌ومیر حوادث رانندگی و ترافیکی در استان فارس در سال ۹۷ بیش از ۸.۲ دهم درصد کاهش یافته‌ و دراین راستا فارس رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌ است.

 لنکرانی ادامه داد: در سال ۹۶، هزار و ۴۷۸ نفر و در سال ۹۷ بیش از هزار و ۳۹۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند و با احتساب این میزان بیشترین آمار تصادف را فارس به خود اختصاص داده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملل سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ میلادی مصادف با سال ۸۹ تا ۹۹  هجری شمسی را به عنوان دهه کاهش حوادث ترافیکی نامگذاری کرده که نشان از اهمیت مقابله با این گونه حوادث مرگبار است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در جریان سیل اخیر درکشور ۷۶ نفر و نیز در ایام تعطیلات نوروز ۸۶۰ نفر در حوادث ترافیکی فوت کرده‌اند که با احتساب این تعداد ۳۳ درصد کاهش مرگ و میر را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

لنکرانی افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی ۱۶ هزارو۹۸۴ نفر در سال ۹۶ و ۱۷ هزار و ۹۸۴ نفر در سال گذشته براثر حوادث رانندگی و ۳۶۷ هزار و ۴۴۰ نفر در سال گذشته و ۳۳۵ هزار و ۹۹۵ نفر در سال ۹۶  در کشور مصدوم شده‌اند.

وی اظهارداشت: عامل دیگر مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی مربوط به راکبان موتورسیکلت بوده  و در این مورد ۲۷ درصد مرگ و میر در استان فارس و ۲۴ درصد در سطح ملی بر اثر سرعت غیر مجاز و نداشتن کلاه ایمنی است.

انتهای پیام/

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار