چاپ کد خبر: 35586
31 شهریور 1399

کدام استان های کشور مشمول طرح تشکیل استان‌های جدید هستند؟

مجلس یازدهم 1

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل استان‌ها در مجلس مطرح شده است و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

به گزارش اول فارس به نقل از تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول طرح استان گلساران از سوی هیئت رئیسه قوه مقننه، اظهار داشت: تقسیم استان‌ها در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری مطرح شده است.

وی در همین راستا، افزود: در زمان حاضر ۵ استان کشور باید تقسیم‌بندی شود و زمانی که کار با هزینه خوبی به سرانجام برسد، اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی برطرف می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس بیان داشت: در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری و همچنین حل مشکلات مردم، باید استان‌های اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سیستان و بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند.

ابوترابی تصریح کرد: نظر مسئولان استان‌ها، ملاک تقسیم این مناطق نیست. طرح تشکیل استان‌ها در مجلس مطرح شده است و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اشاره به طرح استان گلساران، بیان داشت: طرح تشکیل استان گلساران، به‌نفع استان اصفهان است و باعث می‌شود بودجه برخی شهرستان‌های اصفهان از تهران تأمین شود.

براساس این گزارش ، سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس روز چهارشنبه (۱۹ شهریور ماه) طرح ایجاد استان گلساران را اعلام وصول کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

Ar9916617 چهارشنبه , ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۴۲

با وجود اینکه تورم در ای کشور بالاست بودجه این طرح تقسیم بندی را از کجا می خواهند تامین کنند

ناشناس سه شنبه , ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

فارس گوشت قربانی نیست

حبیب بلوچ سه شنبه , ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

بلوچستان تقسیم شدنی نیستتتتتتتتتتتتتت؟!

سعید سه شنبه , ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۴۷

هر نماینده برای شهر خودش قانون میده توقع داره استانهای رو کوچک کنن تا شهر اونها بشه مرکز یک استان
صد درصد مخالف تقسیم شدن استان فارس هستم یعنی چی هر چند سال یک قسمت از استان فارس رو جدا میکنن تا الان چندتا استان از فارس تقسیم شده

امین سه شنبه , ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱:۱۴

استان خوزستان هم حتما باید دواستان بشه آبادان و خرمشهر و شادگان وحومه یکی بشن

سلامی دوشنبه , ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷

برای تشکیل استان جدید باید الگویی مناسب در دستورکار قرار گیرد بعضی استان ها که قبلاً تشکیل شده اند ازلحاظ جمعیت و حدودجغرافیایی قابل مقایسه نیستند مانند استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در هیچ مقیاسی نزدیک به هم نیستند درگذشته استان کهگیلویه و بویراحمدو بوشهر از استان فارس منفک شده اند درصورتیکه میشد مقداری از استان فارس کسر کرده و به این دو استان کوچک اضافه شود تا حداقل استان فارس کوچک تر شود
امیدوارم این پیشنهاد موثر واقع شود

سلامی دوشنبه , ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶

برای تشکیل استان جدید باید الگویی مناسب در دستورکار قرار گیرد بعضی استان ها که قبلاً تشکیل شده اند ازلحاظ جمعیت و حدودجغرافیایی قابل مقایسه نیستند مانند استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در هیچ مقیاسی نزدیک به هم نیستند درگذشته استان کهگیلویه و بویراحمد بوشهر از استان فارس منفک شده اند درصورتیکه میشد مقداری از استان فارس کسر کرده و به این دو استان کوچک اضافه شود تا حداقل استان فارس کوچک تر شود
امیدوارم این پیشنهاد موثر واقع شود

آخرین اخبار