چاپ کد خبر: 12337
8 شهریور 1398

کسب ۲ نشان طلای بدمینتون غرب آسیا توسط بانوی شیرازی

مریم سلطانی

 مریم سلطانی بانوی ورزشکار شیرازی ۲ نشان طلای مسابقات بدمینتون غرب آسیا را بر گردن آویخت.به گزارش اول فارس ، سلطانی که رده سنی زیر ۱۵ سال در این مسابقات به میزبانی اردن شرکت کرده بود در بخش انفرادی و ۲ نفره (دوبل ) موفق شد تمام حریفان خود را از پیش رو بر دارد و بر سکوی نخست قرار گیرد و ۲ بار پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورد.

مسئول روابط عمومی هیات بدمینتون فارس  افزود : مریم سلطانی در دیدار نخست خود با نتیجه ۲۱ بر پنج و ۲۱ بر ۱۱ از سد ورزشکار سوریه گذشت و در دومین دیدار هم ۲۱ بر هشت و ۲۱ بر پنج بازیکن تیم کشور میزبان (اردن ) را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

  مهوش خرمی نژاد ادامه داد: این ورزشکار شیرازی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲۱ بر سه و ۲۱ بر هشت بازیکن اهل لبنان را شکست داد و با اقتدار گام به فینال گذاشت و در این مرحله برای کسب مدال طلا به مصاف هموطنش مبینا ندایی رفت و با نتیجه  ۲۱ بر ۱۸ و ۲۱ بر ۱۰ به برتری دست یافت و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

وی اضافه کرد: همچنین  تیم ملی دختران ایران  در بخش ۲ نفره (دوبل )با ترکیب مریم سلطانی و مبینا ندایی در دیدار نهایی تیم ۲ نفره لبنان را با نتیجه ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۶  شکست دادند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

رقابت های بدمینتون دختران و پسران غرب آسیا شامگاه پنجشنبه  با شرکت کشورهای ایران، اردن، عراق، بحرین، لبنان، سوریه و  عربستان سعودی در امان پایتخت کشور اردن پایان یافت.سلطانی نخستین ورزشکار فارس در رده سنی زیر ۱۵ سال است که موفق شده بر سکوی قهرمانی غرب آسیا بایستد.

تیم ملی دختران و پسران ایران در بخش انفرادی و ۲ نفره  با کسب هشت نشان طلا، سه نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار