چاپ کد خبر: 32737
31 تیر 1399

کلاهبرداری تحت عنوان آگهی فروش وسایل منزل در استان فارس

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که با درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کرد، خبر داد. 

لوازم خانگی

به گزارش اول فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار داشت: در پی شکایت خانمی ۴۲ ساله مبنی بر مشاهده آگهی فروش یک عدد یخچال فریزر، در یکی از سایت‌های واسطه گر موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت . 

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد : این شهروند بیان داشت که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش یخچال دست دوم برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده ،وی برای انجام مقدمات ارسال یخچال فریزر از متقاضی درخواست واریز مبلغ ۳۸ میلیون ریال وجه به حساب خود می کند که متهم پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن نبوده است .

سرهنگ سلیمانی افزود: پس از تحقیق و بررسی، مأموران متوجه شدند که متهم این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند: “فروش حیوانات خانگی، فروش دوچرخه به صورت اقساطی و غیره ” استفاده می کرده است.

این مقام انتظامی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی متهم شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی افزود: متهم در اظهارات خود به کلاهبرداری از پنج نفر اعتراف کرد و هدف خود را از درج آگهی، کلاهبرداری و کسب درآمد بیان نمود؛همچنین وی در اظهارات خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می‌گرفتند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می کردند. 

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریزنکنند.

 این مسئول انتظامی از شهروندان خواست : در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ بیان کنند.

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار