چاپ کد خبر: 20896
7 بهمن 1398

کلیه مدارس شهر خان زنیان فردا تعطیل است/ شهردار خان زنیان: برخی ساختمان ها ترک برداشته اند/آمادگی کامل پلیس در مناطق زلزله زده/از حضور در منطقه زلزله خوداری شود

سایت اسکان موقت در شهر زلزله‌زده خانه‌زنیان برپا شد

در پی بروز زلزله ۵۰۴ ریشتری عصر امروز در متطقه خان زنیان شیراز از ترک خوردگی برخی ساختمانها در شهر خان زنیان خبر داده است.

وهاب قائدی شهردار خان زنیان در گفتگو با اول فارس گفت خوشبختانه در شهر خان زنیان مصدوم نداشتیم و تنها برخی ساختمانها بر اثر شدت زلزله دچار ترک خوردگی شده اند.وهاب قایدی گفت: میزان خسارت وارده به ساختمانها  بیشتر به شکل ترک خوردگی و شکاف در دیوارهاست که این در سطح وسیعی از ساختمانهای این منطقه رویت شده است.

شهردار خان زنیان افزود: تیم های امدادی بلافاصله در منطقه مستقر شده اند و عملیات ارزیابی خسارات و یاری رساندن به اهالی در متطقه آغاز شده است.

 به گفته  وهاب قائدی  در این حادثه بخشی از ساختمان‌های قدیمی و فرسوده شهر خانه‌زنیان و روستاهایی از جمله پراشکفت، ملک‌آباد و آرندی تخریب شده که کارشناسان بنیاد مسکن نیز در حال برآورد خسارت و عملیات پایش هستند.

شهردار خان زنیان از برپایی  سایت اسکان موقت برای زلزله‌زدگان در خان زنیان خبر داد وگفت   افرادی که خانه آنان نیز دچار خسارت شده در نقاط امن در از جمله سالن‌های ورزشی استقرار یافته و هلال احمر نیز نسبت به توزیع چادر اقدام کرده است.

آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس فارس در مناطق زلزله زده خان زنیان

فرمانده انتظامی استان فارس از آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس فارس در مناطق زلزله زده خان زنیان خبر داد.

آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس فارس در مناطق زلزله زده خان زنیان

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص زلزله بخش ارژن شهرستان شیراز، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای ارائه هرگونه خدمات مطلوب امنیتی، انتظامی، ترافیکی و امدادی در مناطق زلزله زده خان زنیان پیش‌بینی و عملیاتی شده است.

او تصریح کرد: علاوه بر تأمین نظم و امنیت در مناطق آسیب‌دیده از زلزله به عنوان یک اولویت جدی با اعزام نیرو، و گسیل امکانات و تجهیزات لازم از رده‌ها و پلیس‌های تخصصی و امدادی در کنار زلزله زدگان خواهیم بود.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: ماموران ناجا از همان دقایق نخست وقوع زلزله، ضمن تلاش برای تأمین و برقراری نظم و امنیت، اقدامات لازم را برای سرعت بخشی به عملیات خدمات‌دهی، امدادرسانی و رسیدگی به هموطنان آسیب‌دیده آغاز کرده و این روند تا بازگشت شرایط به حالت عادی ادامه دارد.

کلیه مدارس شهر خان زنیان فردا تعطیل است

رئیس روابط عمومی آموزش پرورش استان فارس از تعطیلی مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی در شهر خان زنیان در روز سهشنبه ۸ بهمن خبر داد. به گزارش اول فارس، حمیدرضا شعبانی گفت در خصوص تعطیلی مدارس روستاها تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است و این تعطیلی صرفا برای مدارس شهر خان زنیان میباشد.

رئیس پلیس راه شمال فارس:تردد در جاده خانه زنیان روان است

سرهنگ دهقانی از تردد روان خودور‌ها در جاده خانه زنیان خبر داد و گفت: این منطقه زلزله‌زده در امنیت کامل است و نیرو‌های پلیس مستقر در این مناطق آمادگی صد درصدی دارند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی  اظهار داشت: از نخستین دقایق وقوع زمین لرزه اکیپ‌های پلیس راه به منطقه زلزله‌ زده خانه زنیان اعزام شدند و تا برقراری وضعیت عادی و امنیت کامل، پلیس در منطقه حضور دارد.

او افزود: هم اکنون تردد خودورها در جاده خانه زنیان روان است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از عموم شهروندان خواست که در صورت نداشتن کار ضروری از حضور در منطقه خودداری کنند تا گروه‌های امدادرسان به سهولت رفت و آمد کرده و دستگاه‌های خدمات رسان نیز در انجام وظایف خود با مشکل مواجه نشوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار