چاپ کد خبر: 31222
11 تیر 1399

کمبود ذخایر خون مشکل بزرگ فارس

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس از مردم دعوت کرد با توجه به کاهش ذخیره‌های خونی استان برای اهدای خون به پایگاه‌های سازمان مراجعه کنند.

12157387 320

به گزارش اول فارس ، مسعود ترابی مدیر کل سازمان انتقال خون استان فارس با اشاره به کمبود ذخایر خونی در فارس گفت: با توجه به نگرانی مردم از ابتلا به کرونا در محل اهدا خون روزانه تمام سطوح ضد عفونی می شود، اهدا کنندگان در همان بدو ورود مورد تب سنجی با دستگاه‌های لیزری قرار می‌گیرند و به افراد بدون ماسک هم ماسک اهدا می‌شود و در این زمینه جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

او، با  اشاره به اینکه اهداکنندگان خون باید کارت ملی به همراه داشته باشند، بیان کرد: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۵ سال است.

ترابی تصریح کرد: مراکز خون‌گیری در شیراز، پایگاه مرکزی قصردشت ایستگاه قوامی، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه ، پایگاه نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه، پایگاه ولیعصر (عج) فلکه ولیعصر و پارک ولیعصر نیز صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ پذیرای مراجعان هستند.

مدیر کل سازمان انتقال خون فارس ادامه داد: در ۷ شهرستان نیز فسا، جهرم، داراب، لارستان، آباده، مرودشت و کارزون پایگاه های ثابت خون گیری فعال هستند.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید  %D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار