چاپ کد خبر: 30850
6 تیر 1399

کوه شب در مرز هرمزگان و فارس در آتش می‌سوزد

قسمت‌هایی از کوه «شب» در منطقه رویدر از دیروز در آتش می سوزد و بدلیل سخت عبور بودن منطقه این آتش‌سوزی همچنان تداوم دارد.

کوه شب در رویدر در آتش می‌سوزد

به گزارش  اول فارس ، آتش سوزی در منطقه‌ای به نام تنگ مادون در کوه «شب» در شمال رویدر و مرز استان هرمزگان و فارس رخ داده و طبق گزارش‌های رسیده حجم وسیعی از درختان در حال نابودی هستند.

عبدالسلام جمالی عضوشورای اسلامی شهر رویدر گفت: گروههای مردمی از شهر رویدر و روستاهای تابعه هم اکنون برای مهار آتش در منطقه هستند اما بدلیل عدم امکانات کافی و حجم گسترده آتش از عهده خاموش کردن آتش بر نمی‌آیند.

وی افزود: این دوستداران محیط زیست خودشان نیز در معرض خطر قرار دارند.

عضو شورای شهر رویدر از مسئولان‌ هرمزگان و فارس خواست برای خاموش کردن آتش سوزی تمهیداتی بیاندیشند.

به گزارش او فارس، کوه شب در شهرستان بندرخمیر و در بخش رویدر واقع شده است و  دارای منابع ارزشمند گیاهی و جانوری است. این کوه با ارتفاع ۲۸۸۸ متر، یکی از بلندترین کوه‌های جنوب ایران و هرمزگان محسوب می‌شود و در قلهٔ آن که پچادون نام دارد در زمستان برف می‌بارد که سفید پوش بودن آن از سمت شرق و غرب و جنوب قله کوه قابل رویت است.

درضلع شمالی کوه شب روستای زاهدمحمود از توابع لارستان واقع است و در شرق آن روستای گوین از بخش رویدر قرار دارد و این کوه مشرف بر شهر رویدر هست. کوه شب دارای تنگه‌هایی به نام زندوی، مادون، اژدرو، موچک، خشک و لودخور می‌باشد که در بیشتر تنگه‌ها چشمه آب هم وجود دارد و اکنون تنگه مادون در آتش می‌سوزد.

کوه شب محل زندگی جانورانی چون آهو، بز کوهی، روباه، گراز، کفتار، شغال، جوجه‌تیغی و خرگوش ‌است.

همچنین پرندگان مانند: کبک، عقاب، شاهین، تیهو، فاخته و بلبل وصدها پرنده مختلف دیگر است که متأسفانه امروزه به دلیل نبود نظارت کافی و شکار بی‌رویه و غیرمجاز، نسل اکثر این حیوانات در حال انقراض می‌باشد.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار