چاپ کد خبر: 6946
17 اردیبهشت 1398

گروگان گیری خواهر در شیراز، دستگیری برادر حسود در تهران

نتیجه تصویری برای گروگانگیری خانوادگی

سهم دختر جوان از ارثیه پدری‌اش بیشتر از برادرش شد و همین موضوع حسادت پسرجوان را برانگیخت و باعث شد تا برای تصاحب اموال خواهرش نقشه آدم‌ربایی بکشد. به گزارش همشهری، ۱۸فروردین‌ماه امسال پسری جوان به مقابل خانه خواهرش در یکی از محله‌های شهر شیراز رفت تا با او درخصوص مسائل مالی و ارث پدری‌شان صحبت کند. او تصمیم داشت خواهرش را راضی کند تا یکی از خانه‌هایی را که پدرشان به نام دخترش زده بود، به وی منتقل کند اما دختر جوان زیر بار نرفت. برادر حسود و انتقام‌جو که از قبل برنامه‌ریزی کرده و با دو نفر از دوستانش به مقابل خانه خواهرش رفته بود، با کمک آنها خواهرش را به زور سوار ماشین کرده و به خانه‌ای در شیراز برد. آنها ۲۴ساعت او را در خانه نگه داشتند و بعد او را به تهران انتقال دادند. ۲۴ساعت هم وی را در خانه‌ای در تهران گروگان گرفتند تا اینکه در نهایت آزادش کردند.

شکایت
دختر جوان پس از آزادی خود را به پلیس پایتخت رساند و به طرح شکایت از برادرش و دو آدم‌ربایی که وی اجیر کرده بود پرداخت. او گفت: ما ساکن شیراز هستیم. پدرم مدتی قبل به یک بیماری سخت مبتلا شد و پیش از مرگش اموالش را تقسیم کرد. من و پدرم رابطه خیلی خوبی داشتیم و هنگامی که مریض شد من هفته‌ها نمی‌خوابیدم و از او مراقبت می‌کردم. همین باعث شد تا پدرم سهم بیشتری از اموالش را به نام من بزند. البته سند یک خانه بزرگ را هم به نام برادرم زد اما برادرم وقتی این موضوع را شنید به‌شدت عصبانی شد. حرفش این بود که چون پسر است باید سهم بیشتری ببرد و ازآن‌جا که پدرم دو خانه میلیاردی‌اش را به نام من زده بود، می‌گفت پدرمان نسبت به او بی‌اهمیت است. درصورتی‌که اینطور نبود و پدرم همیشه هوای برادرم را داشت. همین موضوع باعث شد که برادرم کینه به دلش بنشیند و درصدد انتقام باشد. پس از فوت پدرم، چندین بار به سراغم آمد و از من خواست تا یکی از خانه‌هایم را به نامش بزنم. تا اینکه روز حادثه به زور مرا با خود برد. مرا در خانه‌ای زندانی کرد و قصدش این بود تا سند خانه را به‌دست آورده و به نام خودش منتقل کند اما موفق نشد. در نهایت مرا به تهران انتقال داده و با زور مجبورم کرد تا پای برگه سفیدی را امضا کنم و اثر انگشت بزنم. پس از آن مرا مقابل خانه مادربزرگم رها کرده و متواری شدند.

دستگیری
با این شکایت پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و برادر این دختر به همراه یکی از آدم‌ربایان اجیر شده در تهران و نفر سوم در شیراز بازداشت شد. متهمان پس از انتقال به شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، به گروگانگیری اقرار کردند. برادر دختر انگیزه‌اش را حسادت و انتقام‌جویی عنوان کرد و گفت: قصد داشته تا ارث پدری‌اش را به نام خودش منتقل کند. او گفت: فکر نمی‌کردم خواهرم قبول نکند. بارها با او صحبت کردم و گفتم خانه دوم پدرم سهم و حق من است چون همیشه پسر بیشتر از دختر ارث می‌برد اما خواهرم زیربار نمی‌رفت و می‌گفت پدرمان کار قانونی انجام داده است. به‌شدت عصبی شدم و تصمیم گرفتم او را گروگان بگیرم تا با تهدید وادارش کنم سند را به نام من انتقال بدهد اما نقشه‌ام نگرفت. وی ادامه داد: برای اجرای این سناریو به دوستانم وعده دادم که اگر خانه را به‌دست آورم پول خوبی به آنها می‌دهم که در نهایت گیر افتادیم. متهمان این پرونده با دستور قاضی احسان زمانی، بازپرس جنایی تهران بازداشت شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار