چاپ کد خبر: 20539
2 بهمن 1398

گزارش وضعیت تردد در راه ها و ادامه بارش برف و باران در استان فارس

مدیرکل هواشناسی فارس از بارش ها و یخبندان از روز چهارشنبه در استان فارس خبرداد.

به گزارش اول فارس، مسعود دهملایی گفت: از روز چهارشنبه شاهد بارش برف و باران، رگبار، رعد وبرق و وزش بادهای شدیدموقتی درسطح استان هستیم.وی گفت: این بارشها ازصبح چهارشنبه درنیمه شمالی، غربی و مرکزی استان آغاز و ازغروب دربخش های ازجنوب استان فارس شاهد بارش باران خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: درروزپنح شنبه بارش‌ها شدت می‌یابد درروزجمعه با کاهش قابل ملاحظه دما و یخ زدگی سطح زمین در استان روبه رو خواهیم شد.

دهملایی زمان پایان این سامانه را بامداد روزجمعه اعلام کرد وگفت: به خاطراین بارش‌ها آبگیری معابرعمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید، اختلال تردد درمحورهای مواصلاتی دورازانتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: توصیه می‌شود مردم نکات ایمنی را رعایت و ازتردد درحاشیه رودخانه‌ها یا مسیل هااجتناب کنند.

دهملایی به عشایر استان فارس توصیه کرد که از چرای دام درمناطق مستعد سیل و رعد و برق اجتناب کنند.وی درتوصیه ای به کشاورزان عنوان کرد که تمهیدات لازم برای کاهش سرمازدگی محصولات کشاورزی را به کارگیرند.

تصویر مرتبط

همچنین مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: تمامی راه‌های مواصلاتی استان فارس پس از بارش باران و برف باز است و تردد در تمامی محورها در حال جریان است.

بر اساس گزارش اول فارس،  حمید احمدی  بیان کرد: با توجه به بارندگی و برفی که در استان فارس شاهد آن هستیم اما تمامی محورهای مواصلاتی استان فارس باز بوده و تردد در تمامی محورهای در جریان بوده است

وی در خصوص جاده‌های مواصلاتی استان نیز گفت: برف در کلیه مسیرهای مواصلاتی سپیدان در حال بارش است و مسیر مواصلاتی کازرون -دشت ارژن دارای برف بوده همچنین در شهرستان دشت ارژن شاهد برف هستیم و مسیر مواصلاتی نورآباد -دشمن زیاری و همچنین مسیر مواصلاتی شیراز- مرودشت، شیراز- سپیدان و همچنین مسیر اقلید-یاسوج، خرمبید- مرودشت، کازرون-درودزن شاهد برف هستیم.

احمدی در خصوص محورهای باران نیز هستند بیان کرد: محور ابوالحیات، فسا و شرق شیراز بارندگی دارد.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد: افرادی که قصد سفر به محورهای مواصلاتی مختلف استان را دارند با توجه به شرایط جوی که در استان حاکم است ضمن اطمینان از سالم بودن خودروی خود وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب را به همراه داشته باشند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار