چاپ کد خبر: 1687
20 آبان 1397

گفتگو با پروین فرهادی بانوی فوتبالیست استان فارس

وقتی صحبت از رشته ورزشی فوتبال به میان می‌آید فوتبالیست‌های مرد در نظرمان تجسم می‌شود اما فوتبال زنان نیز در کشور ما پیشرفت خوبی داشته است.

243714 285

به گزارش اول فارس به نقل از فارس ، پروین فرهادی بازیکن استان فارسی فوتبال بانوان باشگاه ذوب‌آهن اصفهان به همراه تیم ملی فوتبال بانوان برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو راهی تایلند شده است. فرهادی ۱۰ سال سابقه حضور در رده‌های سنی مختلف تیم ملی را در کارنامه ورزشی خود دارد.
گفت‌وگو با این فوتبالیست سپیدانی که تنها نماینده استان فارس در تیم ملی بزرگسالان می‌باشد، در ادامه آمده است:
در ابتدا کمی خودتان را معرفی کنید.
پروین فرهادی متولد ۱۳۷۱ اهل سپیدان و ساکن شیراز هستم.

 13970818000480 Test PhotoI

چرا فوتبال را انتخاب کردید؟
پدرم والیبالیست بود و یکی از برادرانم نیز ملی‌پوش راگبی است و من از کودکی برای انجام ورزشی حرفه‌ای دارای انگیزه بودم و به فوتبال علاقمند شدم. خانواده‌ام نیز همواره مشوق من بوده‌اند.

چه افتخاراتی تا کنون در کارنامه ورزشی خود در این رشته کسب کرده‌اید؟
شرکت در مسابقات آسیایی و کسب عنوان خانم گل و فنی‌ترین بازیکن مسابقات بنگلادش در سال ۸۹، قهرمانی در جام حذفی فوتبال بانوان کشور به همراه تیم اوج نصر فارس در سال ۹۰، قهرمانی در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور در سه دوره پیاپی با تیم شهرداری بم در سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۳، حضور در رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو چین در سال ۹۴، عضویت در تیم اعزامی به مسابقات دانشجویان جهان و قهرمانی به همراه این تیم در بلژیک در سال ۹۴، نایب قهرمانی لیگ برتر بانوان با تیم شهرداری بم در سال ۹۵، لژیونر شدن و قهرمان لیگ زنان عراق با تیم گاز شمال عراق در سال ۹۵ و … از موفقیت‌هایی است که در این راه کسب کرده‌ام.

آیا برای نخستین بار است که در مسابقات المپیک توکیو شرکت می‌کنید؟
خیر ۴ سال قبل نیز در مسابقات مقدماتی المپیک توکیو شرکت کردم و امسال نیز مجدداً در این رقابت‌ها حضور دارم.

13970819000083 Test PhotoI
اکنون چه بازی‌هایی در این دوره پیش رو دارید؟
پنجشنبه ۱۷ آبان‌ماه بازی ایران- لبنان بود و سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه بازی ایران- هنگ کنگ است و از هر گروه ۲ تیم به مرحله دوم این رقابت‌ها که فروردین ماه ۹۸  برگزار می‌شود، صعود می‌کنند.

علاقه و انگیزه بازیکنان فوتبال بانوان ما در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ، توکیو- تایلند چیست؟
تمام تلاش بازیکنان و کادر فنی تیم ملی صعود به مرحله حذفی است تا پس از آن برای ادامه رقابت‌ها مقابل حریفان برنامه‌ریزی کنیم. البته وقتی در مرحله مقدماتی فقط با ۲ دیدار شانس موفقیت وجود دارد، هر بازی برای ما حکم فینال دارد. بازیکنان تلاش می‌کنند تا با تمرکز و روحیه بالا به مصاف حریفان خود بروند. در حال حاضر ۲۳ بازیکن از بهترین‌های ایران در تمرینات این مسابقات حضور دارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار