چاپ کد خبر: 1330
4 آبان 1397

گیاهان دارویی جایگزین گیاهان با مصرف آب بالا می‌شوند

با توجه به کمبود آب در کرمان، کاشت گیاهانی که مصرف آب زیادی دارند بتدریج حذف و گیاهان دارویی مانند زرشک، زعفران و گل محمدی که با وجود مصرف کم آب، بازده اقتصادی خوبی دارند جایگزین آنها می‌شوند.

بازده بالای اقتصادی کشت گیاهان دارویی

«حسین زینلی»، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از یکی از مزارع کاشت گیاهان دارویی در سیرجان، اظهار داشت: با توجه به ارزش اقتصادی و بهره‌ وری بالای گیاهان دارویی، دولت از ترویج کاشت این گیاهان حمایت می‌کند. در این راستا برای ترویج مکانیزاسیون در کاشت گیاهان دارویی تا ۸۰ درصد قیمت خرید تجهیزات جدید و پیشرفته به متقاضیان پرداخت می‌شود.
به گزارش اول فارس ، وی با اشاره به اینکه استقبال کشاورزان از کاشت گیاهان دارویی در کشور، طی چند سال اخیر افزایش یافته، گفت: حمایت از صادرات گیاهان دارویی، سیاست دیگر دولت برای ترویج کاشت این گیاهان است.
«عباس سعیدی»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان نیز اظهار داشت: این مزرعه ۴۰ هکتاری که به سیستم آبیاری نوین مجهز شده، اولین مزرعه مدرن استان محسوب می‌شود که به کشت زعفران و گل محمدی اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اجرای سیستم‌های آبیاری نوین گفت: هم‌اکنون وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح آبیاری نوین در هر هکتار ۷ تا۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کند.

گیاهان دارویی جایگزین گیاهان با مصرف آب بالا می‌شوند
920730گیاهان دارویی جایگزین گیاهان با مصرف آب بالا می‌شوند
920729گیاهان دارویی جایگزین گیاهان با مصرف آب بالا می‌شوند
920728گیاهان دارویی جایگزین گیاهان با مصرف آب بالا می‌شوند
920727گیاهان دارویی جایگزین گیاهان با مصرف آب بالا می‌شوند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار