چاپ کد خبر: 24499
5 فروردین 1399

یکسال از سیل مرگبار شیراز گذشت +تصاویر

اول فارس:  یکسال پیش در ۵ فروردین سال ۱۳۹۸ در چنین لحظاتی ، بر اثر بارندگی‌های شدید در شهر شیراز، سیل ناگهانی جاری شد. باران که از حوالی ساعت ۸ صبح دوشنبه پنجم فروردین ۱۳۹۸ شروع شده بود، به یکباره ریتمی تند و شدید به همراه بارش تگرگ به خود گرفت و پس از حدود یک ساعت و نیم بارش مداوم، سیل شهر را دربرگرفت.بر اثر ادامه بارندگی‌ها، در روز ۶ فروردین برای بار دوم سیل بسیاری از مناطق شیراز را فرا گرفت.

این سیل در ورودی شیراز (دروازه قرآن) در روز ۵ فروردین ماه ۱۳۹۸، باعث برخورد و واژگونی خودروها و در سمت دیگر و مرکز شهر نیز وضعیت باعث آب‌گرفتگی معابر شد. کوچه‌ها و خانه‌های مرکز شهر شیراز مانند چهارراه پارامونت، بلوار امیرکبیر، بلوار زند، بلوار هفت‌تنان و بخصوص محله سعدیه و چند نقطهٔ دیگر دچار آب‌گرفتگی شده‌اند. همچنین آب‌گرفتگی گسترده در مناطق تاریخی شیراز نظیر بازار وکیل نیز گزارش شده‌است. در سیلاب دوم عمده آب‌گرفتگی‌ها در مناطق شرقی شیراز صورت پذیرفت. در همان دقایق ابتدایی سیل، کاربران در شبکه‌های اجتماعی به سرعت تصاویر و فیلم‌های حادثه را منتشر کردند.

آخرین آمار رسمیِ جان‌باختگان سیل ۱۳۹۸ به نقل از سرپرست اورژانس کشور ۲۱ نفر اعلام شد. مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس اعلام کرد در میان کشته‌شدگان ۶ مرد، ۷ زن و ۴ کودک، ۳ پسر و یک دختر هستند،همچنین بر اساس این آمار سیل  ۱۱۹ مصدوم برجای گذاشته‌است.

برخی گزارشهای رسمی در خصوص حاکیست طغیان سیل در شیراز بیش از ۲۰۰ خودرو را با خود برده‌است. در نتیجه سیلاب دوم، در محلات شرق شیراز از جمله محله سعدی خانه‌های بیشتری آسیب دیده و دچار آب گرفتگی شدند.

سیل شیراز سال 1398 6

سیل شیراز سال 1398 1 سیل شیراز سال 1398 2 سیل شیراز سال 1398 3 سیل شیراز سال 1398 4 سیل شیراز سال 1398 5  سیل شیراز سال 1398 7 سیل شیراز سال 1398 8 سیل شیراز سال 1398 9

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار