چاپ کد خبر: 10011
25 تیر 1398

یک استان فارسی به عضویت شورای نگهبان درآمد

محمدحسن صادقی مقدم با انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عضویت شورای نگهبان درآمد.

یک استان فارسی به عضویت شورای نگهبان درآمد

به گزارش  اول فارس از شیراز، صبح امروز و با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محمدحسن صادقی‌مقدم با ۱۸۱ رأی به عضویت حقوقدان شورای نگهبان در آمد.صادقی مقدم اهل جهرم و دارای مدرک دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس است.

وی در دوره ریاست حجت‌الاسلام رئیسی بر سازمان بازرسی کل کشور، معاون این سازمان بوده است و در حال حاضر نیز مشاور آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگبهان است. او  همچنین سابقه معاونت فرهنگی سازمان برنامه و بودجه را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

پیش از این نیز با حکم مقام معظم رهبری در تیرماه سال ۱۳۹۲ آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار جهرمی به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب شده بود.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار از اعضای شورای عالی حوزه علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده و نمایندگی شورای عالی را در هیأت امنای مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان مدارس و حوزه‌های علمیه خارج از کشور به‌عهده داشته است. همچنین طرح نوین آموزش دروس خارج حوزه علمیه قم در مؤسسه آموزشی ـــ تحقیقاتی بقیه‌‌ الله‌ الاعظم(عج) تحت اشراف و مدیریت وی اجرا شده است.

به گزارش اول فارس، محمدهادی دهقان با ۲۳۰ رأی و هادی طهان نظیف با ۱۵۶ رأی دیگر افرادی بودند که با رأی نمایندگان مجلس عضو حقوقدان شورای نگهبان شدند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار