چاپ کد خبر: 2363
15 آذر 1397

یک قاتل پای چوبه دار در شهرستان ممسنی از مرگ گریخت

بخشش قاتل پای چوبه دار در شهرستان ممسنی

دوازده ساعت مانده به اجرای حکم اعدام قاتل مرحوم سید محمد موسوی از اهالی ممسنی بود که با وساطت و پا درمیانی خیران و نیکوکاران، جناب سید بهادر موسوی ولی دم، قاتل پسر ۲۲ ساله خود را بخشید.؛

به گزارش اول فارس به نقل از دیار ممسنی ، چندسال پیش در شهر نورآبادممسنی,فردی با هویت و.ر در یک اختلاف خانوادگی مقتول را با اسلحه به قتل میرساند و حالا دوازده ساعت مانده به اجرای حکم اعدام قاتل مرحوم سید محمد موسوی با وساطت خیران و نیکوکاران، ولی دم، قاتل پسر ۲۲ ساله خود را بخشید.

فرزاد نظری سردبیر دیارممسنی در این خصوص  گفتگویی با خانواده ایشان داشته است:
سید بهادر موسوی پدر مقتول سخن خود را اینگونه آغاز می کند که: جوانی بیست و دو ساله داشتم، فرزند دوم خانواده بوده و در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده بودند.ایشان از فعالین بسیج شهرستان به شمار میرفتند.از نظر خصائل فرهنگی و اخلاقی ایشان در فامیل زبانزد بودند.

آقای موسوی در خصوص پرونده عنوان کردند که : پرونده در شعبه دو کیفری استان فارس مورد رسیدگی واقع و در دیوان عالی کشور نیز تایید شد و مجوز قصاص نفس به مرحله اجرا گذاشته شد.

ایشان ضمن اشاره به ورود اقشار مختلف مردم شهرستان ممسنی و رستم برای پا درمیانی و حل این موضوع و نیز جلوگیری از بروز مسائل دنباله دار آن، از قضات محترم دادگستری و بهنام کشاورز وکیل پرونده و حاج ابراهیم مرادی معتمد محلی که از ابتدای ورود به این قضیه در جهت جلب رضایت اولیای دم نقش اصلی را داشتند تشکر کردند

سید بهادر موسوی با اشاره به شرایط پرونده و مدت زمان دوازده ساعت مانده به اجرای حکم گفت: در همان مرحله آخر اگر رحمت الهی نبود و پا درمیانی و تلاش همه مسئولین و خیران نبود امکان جلب رضایت میسر نمی شد.
چون مسیر پرونده سخت شده بود و اختلافات قومی و قبیله ای که ایجاد شده بود کار را مشکل کرده بود. اما رضای خدا را در نظر گرفتم و برای این کار آرامش ، امنیت و آبروی مردم را در نظر گرفتم
ولی دم مرحوم با اشاره به وجود افراد خیر در منطقه، آنان را سرمایه عظیمی برای شهرستان دانستند و افزودند: ما از قاتل گذشت کردیم و معامله ای را با خدای خویش انجام دادیم و از خداوند پاداش خواهیم گرفت و در این رابطه از هیج کس انتظاری نداریم.
آقای موسوی نسبت به این گونه حادثه ها و قتل نفس توصیه داشتتد که سعی شود صبر پیشه شود چون خدا با صابران است و نیت خود را بر مبنای عفو و بخشش قرار دهند. چون در قرآن صراحتا در چندین آیه آمده است که اگر انسانی بتواند جان انسانی را نجات دهد مثل این است که جان تمام انسانها را نجات داده است.
ایشان تصریح کردند اگر کسانی که خدای ناکرده در وضعیت ما قرار بگیرند، جلب محبت و لطف خدا را بیشتر از انتقام در نظر بگیرند چون لذتی که در عفو هست در انتقام نخواهد بود و به همین خاطر امروز خانواده ما در کمال آرامش هستند و پس از بخشش قاتل فرزندمان احساس می کنیم که بار سنگینی از روی دوشمان برداشته شده است و مطمئن هستیم که روح عزیز از دست رفته ما در بهشت جاودانه است.
در پایان ولی دم از همه کسانی که در این پرونده به قصد آشتی و صلح ورود کرده بخصوص از قضات محمدیان، رضا رستمی، جناب آقای رحیمی دادستان محترم، سید عبدالرسول حسینی، سید محمد حسینی نیز قدردانی کردند

البته در این میان نقش حاج ابراهیم مرادی بسیار پراهمیت بود و ایشان این چنین توضیح می دهند: بدون هیچ شناخت قبلی هم آقای موسوی و هم مادر مقتول (خانم حسینی) ما را با روی باز پذیرفتند و با توجه به عهدی که با خدای خود بسته ام، در کارهای خیر شرکت می کنم که یکی از عوامل ورود من در این پرونده، پذیرش خانواده مقتول بود که به مدت دو سال بنده پیگیر این عفو بودم.
حاج ابراهیم مرادی ضمن تشکر از مهندس پیکری فرماندار سابق ممسنی و سید نادر حسینی از اداره اوقاف از مسئولین شهرستان خواست که از افراد خیر در شهرستان حمایت کنند

مرادی در پایان ضمن پرداختن به وجود دردسرهای زیاد کارهای خیر بیان داشت: از خانواده موسوی که از ابتدا تا انتهای کار ما را با آغوش باز پذیرفتند تشکر میکنم و امیدوارم که خانواده آنها با آرامش زندگی کنند و اطمینان دارم که پس از اعلام رضایت آقای موسوی نیز آرامش پیدا کنند و امیدوارم که خداوند در رحمت را برای ایشان باز کنند و از افراد خیر و نوع دوست نیز تقاضا دارم که در کارهای خیر بیشتر ورود کنند.

بخشش-اعدام

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

اری یکشنبه , ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

بخشش دلی بزرگ می طلبد، درود بر شرفتون،هم پدر وهم مادرشون، وهم خیرین و بزرگان لر، اینجاست که باید به لربودنمون بنازیم

آخرین اخبار