چاپ کد خبر: 8366
14 خرداد 1398
سومین رویداد سینمایی بین‌المللی در شیراز

۲۰ کشور اروپایی میهمان سینماهای شیراز/ ۱۸ تا ۲۷ خرداد

۲۰ کشور اروپایی میهمان سینماهای شیراز می‌شوند

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: هفته فیلم‌های اروپایی در شیراز همزمان با هفت شهر تهران، کرمان، اصفهان، کیش، تبریز، بابل و مشهد از ۱۸ تا ۲۷ خردادماه جاری برگزار و آثار سینمایی ۲۰ کشور اروپایی در این هفته ارائه می شود.

به گزارش اول فارس ، مهدی رنجبر  از این تجربه با عنوان سومین رویداد سینمایی بین‌المللی در شیراز یاد کرد و گفت: این رویداد حاصل همراهی گروه سینمای هنر و تجربه و موسسه ملی فرهنگی اتحادیه اروپا (اوینیک ایران) است که در پردیس گلستان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان در این هفته شاهد ۲۰ فیلم از سینمای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از برگزاری برنامه‌های جنبی این رویداد سینمایی یاد کرد و ادامه داد: پنج کارگاه با حضور تهیه‌کنندگان و کارگردانانی از کشورهای قبرس، هلند و سوئیس با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

رنجبر در ادامه از حضور میهمانان ویژه این رویداد هنری در شیراز سخن گفت و بیان کرد: الکساندر ریگر نماینده اتحادیه اروپا در ایران دوشنبه ۲۰ خرداد میهمان شیرازی ها خواهد بود؛ همچنین در روزهای چهارشنبه ۲۲ خرداد، کارگردان فیلم «ارتش خاموش» و جمعه ۲۴ خرداد نیز میزبان سفیر نروژ هستیم.

وی در ادامه به تشریح ساعات اکران فیلم های این هفته سینمایی پرداخت و گفت: در روز شنبه ۱۸ خرداد ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم “نان سیاه” به کارگردانی “آگوستی ویارونگا” و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم “قاچاق هندریکس” به کارگردانی “ماریوس پیپه ریدس” برای علاقه مندان پخش می شود.

رنجبر افزود: روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه نیز ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم “زیارت” به کارگردانی “ژائو بوتلهو” و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم “ایرینا” به کارگردانی “نادژدا کزه وا” اکران خواهد شد.

وی با بیان برنامه های روز دوشنبه ۲۰ خرداد سومین روز هفته سینمایی اروپا در شیراز گفت: ساعت ۱۶ تا ۱۸ این روز فیلم “درخت” به کارگردانی “سونجا پروسنک” و ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیز فیلم “دره تاریک” به کارگردانی “آندرس پروچاسکا” روی پرده نقره ای می‌رود.

رنجبر افزود: در ادامه اکران ها در روز سه شنبه ۲۱ خرداد شاهد اکران فیلم “مردی به نام اووه” به کارگردانی “هانس هولم” در ساعت ۱۶ تا ۱۸ خواهیم بود و در ساعت ۱۸ تا ۲۰ همین روز فیلم “بیشتر از عسل” به کارگردانی “مارکوس ایمهوف” نمایش داده می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم “ارتش خاموش” به کارگردانی “ژان ون دولد” تقدیم علاقه مندان می شود، ابراز داشت: همین روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ کارگاه فیلمسازی “درباره فیلم- تولید فیلم هنری” برپا می شود؛ همچنین در ادامه برنامه ها، علاقه مندان به سینما می توانند ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز پنج شنبه ۲۳ خرداد فیلم “محوشدگی” به کارگردانی “فاتح آکین” و ساعت ۱۸ تا ۲۰ همین روز فیلم “ردپا” به کارگردانی “آگنیشا هولاند و کاسا آدامیک” را به تماشا بنشینند.

به گفته وی، روز جمعه ۲۴ خرداد فیلم “اوا نوا” به کارگردانی “لیوین دبراور” و فیلم “اوتویا ۲۲ جولای” به کارگردانی “اریک پوپه” اکران خواهد شد؛. همچنین روز شنبه ۲۵ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم “نفس بکش” به کارگردانی “اندی سرکیس” و ساعت ۱۸ تا ۲۰ فیلم “آخرین معامله” به کارگردانی “کلاوس هارو” روی پرده می رود.

رنجبر همچنین از اکران فیلم “زمستان بی‌انتها” به کارگردانی “آتیلا ساز” در ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز یکشنبه ۲۶ خرداد خبر داد و گفت: در این روز استثنائاً سه نوبت اکران خواهیم داشت و براین اساس در نوبت ۱۸ تا ۲۰ فیلم “پسری که غذای پرنده می خورد” به کارگردانی “اکتوراس لیگیزوس” و در نوبت ۲۰ تا ۲۲ فیلم “او آن پسر بود” به کارگردانی “دانیله چیپری” در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان گفت: روز دوشنبه ۲۷ خرداد آخرین روز اکران فیلم هاست و براین اساس از ساعت ۱۶ تا ۱۸ فیلم “پائولین و پائولت” به کارگردانی “لیوین دبراور” و ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیز فیلم “یک مرد خوشبخت” به کارگردانی “بیله آگوست” به نمایش در می‌آید.”منبع:ایرنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار