چاپ کد خبر: 2246
12 آذر 1397

۸۰ کارگر کشتارگاه یاسوج در آستانه بیکار شدن قرار دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، نیمه دوم سال ۹۵ سازمان خصوصی سازی کشتارگاه یاسوج را برای واگذاری به مزایده گذاشت که در نهایت سرمایه گذاری مشخص و فرایند واگذاری مطابق با قانون انجام شد.

کشتارگاه یاسوج در زمینی با مساحت ۱۷ هکتار با ۳ انبار، سردخانه ۳۰۰ تنی با ظرفیت کشتار ۱۶۰۰ دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین و داشتن ۸۰ کارگر در کیلومتر ۱۲ شهر یاسوج در تنگ کناره واقع شده است.

یکی از بندهای مصوب در واگذاری این واحد به بخش خصوصی عدم تغییر کاربردی و تدام فعالیت کشتارگاهی بوده است که البته به دلیل بی تدبیری مسئولان رفته رفته می‌رود تا فعالیت متوقف و ۸۰ کارگر فعلی راهی خانه شوند.

یکی از نشست‌های چند سال اخیر مسئولان و متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد، ساماندهی کشتارگاه‌های دام غیر مجاز توسط قصابان سیار بویژه در کنار جاده‌های اصلی بوده ولی تمامی این نشست‌ها و در واقع هیاهوهای مدیران در رسانه‌ها برای هیچ بوده است.

اما ناله‌های سرمایه گذار کشتارگاه یاسوج از دست کشتار گاه‌های دام غیر مجاز نشان می‌دهد، قصابان سیار بر اراده مسئولان این استان پیروز شده و دارند از ریش آنان می‌خندند تا جایی که کشتارگاه یاسوج در آستانه تطعیلی و اخراج ۸۰ کارگر قرار گرفته است.

سرمایه گذار کشتارگاه یاسوج در نشست کارگروه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از خرید این مجموعه ابراز پشیمانی کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از بخش خصوصی حمایت خاصی ندارد.

نیکزاد بیان کرد: کشتارگاه یاسوج با ظرفیت ۱۴۰۰ دام سبک و ۱۲۰ دام سنگین در روز تنها ۶۰ راس دام کشتار دارد که با این شرایط امکان تامین حقوق و مزایای ۸۰ کارگر مجموعه وجود ندارد.

وی می‌گوید: کشتارگاه یاسوج مشکل بهداشتی، تجهیزات و امکانات ندارد و تنها کشتار غیر مجاز دام در مناطق دشتروم، دارشاهی، مادوان و تنگاری با ظرفیت چندین برابری کشتارگاه یاسوج امان ما را بریده است.

نیکزاد افزود: برای حل مشکل به کشتارگاه‌های غیر مجاز پیشنهاد کردم که ۶۰ درصد هزینه کشتار را می‌گیریم و به صورت رایگان حمل و نقل انجام می‌شود ولی اجازه دهید این کار در کشتارگاه صورت گیرد که قصابان سیار قبول نکردند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار