• 26 / مهر 1401 / 21:12
  • شناسه خبر : 96463

ببینید|یک کباب رژیمی که از خوردنش سیر نمی شوید+طرز تهیه

شاید تعداد افراد انگشت‌شماری را پیدا کنید که به کباب علاقه نداشته باشند! کباب یکی از خوشمزه‌ترین غذاهاست که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

آموزش آشپزی:شاید خوردن کباب برای افرادی که رژیم غذایی، به خصوص رژیم لاغری دارند، مقداری سخت باشد؛ بنابراین در این  آموزش‌ اشپزی قصد داریم طرز تهیه یک مدل کباب رژیمی را به شما آموزش دهیم که حتما دوست خواهید داشت.

مواد لازم

گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط یک عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز نصف یک عدد
جعفری ۱۰ شاخه
سیر ۴ حبه
روغن زیتون ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری
پاپریکای دودی یک قاشق غذاخوری
سماق یک قاشق غذاخوری
زردچوبه نصف قاشق چای‌خوری
ادویه‌ی کاری مرغ نصف قاشق چای‌خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
آب یک‌ونیم پیمانه

لینک کمکی جهت مشاهده:

طرز تهیه کباب رژیمی

  1. یک عدد پیاز متوسط را داخل غذاساز بریزید و نصف یک فلفل دلمه‌ای قرمز را هم به آن اضافه کنید.
  2. ۱۰ شاخه جعفری، ۴ حبه سیر، یک قاشق غذاخوری سرخالی رب گوجه فرنگی و سه الی ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون را نیز داخل غذاساز ریخته و همه مواد را میکس کنید. مواد را خیلی له نکنید.
  3. ۲۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده، نمک، یک قاشق غذاخوری پاپریکای دودی، فلفل سیاه، نصف قاشق چای‌خوری کاری مرغ، یک قاشق غذاخوری سماق و نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه را به مواد اضافه کنید و همه‌ی مواد را باهم میکس کنید تا کاملا یک دست شود.
  4. یک‌ونیم پیمانه آب را داخل سینی فر بریزید و توری فر را روی آن قرار دهید. از مایع کباب برداشته و به دلخواه فرم دهید و روی توری فر بچینید.
  5. سینی فر را در طبقه وسط با دمای ۲۰۰ درجه، نهایتا به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کباب‌ها کامل بپزند. اگر نیاز به گریل شدن داشت، پنج دقیقه حرارت بالای فر را روشن کنید تا روی کباب‌ها گریل شود.”دیجی مگ”

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه غذای خوشمزه و مقوی جعفری پلو با روشی بسیار آسان در منزل
طرز تهیه سالاد آلمانی با سس مخصوص ؛ پیش غذای مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه ته چین خوشمزه و مجلسی که سرآشپزها به کسی نمی گویند

ثبت دیدگاه