چاپ کد خبر: 75704
3 اسفند 1400

جلال رشیدی کوچی ” پاسدار حقوق مردم ” در صیانت ولی تنها

نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از کاربران امروز (۳ اسفند ماه) بعد از انتشار چندین نسخه به کلیات آخرین نسخه این طرح با نام حمایت از کاربران در فضای مجازی رأی مثبت دادند.

رشیدی کوچی 4

جلال رشیدی کوچی

به گزارش اول فارس به نقل از زومیت ،کمیسیون مشترک بررسی طرح موسوم به صیانت پس از چندین هفته بین زمان استراحت جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد.

صبح امروز ۳ اسفند در مجلس غلامرضا نوری، یکی از اعضای کمیسیون مشترک از شیوه برگزاری جلسه کمیسیون انتقاد و اعلام کرد پیامکی برای آن‌ها ارسال شده که امروز ظرف ۴۵ دقیقه برای تصمیم‌گیری در طرح صیانت در این کمیسیون شرکت کنند.

در این جلسه بررسی کلیات طرح در دستور کار بود؛ اما رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون فرصتی به صحبت نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های دیگر نداد و تنها جلال رشیدی کوچی” نماینده مردم مرودشت ، ارسنجان و پاسارگاد ” در سخنانی کوتاه از نگرانی مردم از تصویب این طرح گفت.

Screenshot ۲۰۲۲۰۲۲۲ ۲۱۲۵۵۹

رشیدی کوچی در این جلسه گفت:به‌تازگی نسخه جدید طرح به دستم رسید. این طرح با نسخه اولیه اختلاف زیادی دارد. برخی به من زنگ می‌زنند یا تهدید می‌کنند رأی موافق بدهیم. من فرد ضد نظام و انقلاب نیستم و از خانواده‌ای هستم که پنج شهید دارد. اگر در این جلسات صحبتی می‌شود، انگ ضدنظامی نزنند. من خودم پاسدار نظام هستم.
او ادامه داد: «بعد از چندین جلسه که برگزار شد کماکان از کف جامعه و وقتی به حوزه انتخابیه می‌رویم، فهمیدم مردم بسیار نگران هستند و دغدغه دارند. ما قرار شد برای مردم روشنگری کنیم. یکی از نگرانی‌ها این است که در زمان بررسی بودجه، خبر برگزاری جلسه کمیسیون منتشر شد؛ بسیاری نگران شدند و بسیاری با ما تماس داشتند.»

به گفته رشیدی کوچی هیچ‌کس مخالف این نیست که این فضای ولنگار سازماندهی شود؛ اما سازماندهی کردن با آن چیزی که ما در این طرح بررسی می‌کنیم یکی است؟ از نظر شما نمایندگان این‌طور است، اما از نظر کارشناسان این‌طور نیست.

در ادامه رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون در دفاع از برگزاری جلسه گفت: «برخلاف همه روال‌ها برای تشکیل این جلسه از همه نظرخواهی کردیم که آیا برای شرکت در این جلسه فرصت می‌کنند؟ ۱۴ نفر گفتند بله. به این شکل جلسه برگزار شد.»

او ادامه داد: «من صبحت‌های زیادی دارم. هنوز تهدید و مطالب خلاف واقع در‌ مورد این طرح پخش می‌شود. نماینده مجلس گفت قرار است جلسه ۴۵ دقیقه‌ای تشکیل شود. فرصت ۴۵ دقیقه‌ای را از کجا آوردند؟ در پیامک گفته شد ۱۲ و ۴۵ دقیقه.»

او همچنین بیان کرد: «اینکه گفتند نسخه آخر به دستشان نرسیده، باید بگویم از تاریخ ۹ بهمن بارها این نسخه را در گروه به اشتراک گذاشتیم و به همه دوستان اطلاع‌رسانی شده و اعلام نظر هم شده و دو جلسه هم برگزار کردیم؛ اما دوستان در این مورد کم‌لطفی کردند.»

در پایان هم در کمترین زمان کلیات طرح به رأی گذاشته شد و با ۱۹ رای تصویب شد. همان‌طورکه در این جلسه اعلام شد برگزاری جلسه برای بررسی جزئیات هم اطلاع‌رسانی می‌شود.

parliament plan members ninth session
 
وجود شبهات قانونی در فرایند تصویب

قم نیوز: کلیات طرح مناقشه برانگیز صیانت علی رغم وجود ایرادات و شبهات قانونی در کمیسیون ویژه این طرح به تصویب رسید.
به گزارش قم نیوز ظهر امروز و در جلسه ای که به طور ناگهانی تشکیل آن اعلام شد، کلیات طرح تغییر یافته صیانت با مدیریت رضا تقی پور، نماینده گروه پایداری در مجلس به تصویب رسید.
در این جلسه طرحی که با آن چه از صحن علنی مجلس برای بررسی فرستاده شده بود، تفاوت دارد، بدون اینکه به مخالفان اجازه صحبت کردن به شکل آزادانه داده شود، با اصرا تقی پور به عنوان ریاست کمیسیون در دقایق آخر به رای گذاشته شد و ۱۸ نماینده از جمله سیاهکلی، نوباوه، عنابستانی، زهره الهیان و خضریان با آن موافقت کردند.

شمارش آراء بر عهده عنابستانی، نماینده سیلی زننده به گوش سرباز وظیفه بود و تنها جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت با آن مخالفت کرد.

همچنین در جریان این جلسه به نماینده قوه قضاییه، نماینده دولت و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس که قبلا مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بود، اجازه نظر دادن داده نشد و در نهایت تقی پور اعلام کرد که کلیات این طرح تصویب شده است.

موج گسترده مخالفت با تصویب کلیات طرح صیانت با وجود شبهات قانونی
پس از اعلام تصویب این طرح که به طور زنده از سایت و شبکه های اجتماعی مجلس پخش می شد، موج گسترده اعتراض به تصویب از یک سو و موج اعتراض به تصویب این طرح با وجود شبهات قانونی، در فضای مجازی آغاز شده است و هر لحظه به شدت آن افزوده می شود.

کاربران از رییس مجلس، محمد باقر قالیباف، می خواهند با این بی قانونی تقی پور و هم فکرانش مقابله کرده و اجازه تصویب کلیات طرحی که خود پیشنهاد کرده اند را در کمیسیون ویژه ندهد.

استدلال مخالفان این است که طرح با آنچه در صحن علنی مجلس مصوب شده است، تفاوت جدی دارد و ابتدا با آن کلیات آن طرح مصوب صحن به رای گذاشته می شد و اگر تایید می شد، تغییرات آن توسط کمیسیون اعمال می شد و اگر رد می شد، به صحن بر می گشت.

در همین راستا، جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، مشغول جمع آوری امضا برای طرحی است که ضمن مطرح کردن این ایراد حقوقی، خواستار برگشتن طرح صیانت به صحن علنی مجلس است.


 طرح ⁧‫صیانت‬⁩ از همین الان شکست خورده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که طرح ⁧‫صیانت‬⁩ همچون بقیه طرح‌های مسدودسازی و محدودسازی از همین الان شکست خورده است.

صرح صیانت

 ایسنا: روح الله حضرت پور با اشاره به تصویب کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«طرح ⁧‫صیانت‬⁩ همچون بقیه طرح‌های مسدودسازی و محدودسازی از همین الان شکست خورده است. مجلس حق ندارد برای مردم تعیین تکلیف کند.
‏از همان ابتدا مخالف این طرح بودم و تلاش می‌کنیم طرح را به صحن آورده و ردش کنیم.

‏برخی نمایندگان می خواهند بدون نظر مجلس طرح را تصویب کنند.

دولت‌ها نمی توانند در مقابل تکنولوژی بایستند. میلیون‌ها شغل در بستر فضای مجازی ایجاد شده که دولت وظیفه دارد از آن‌ها حمایت کند، نه اینکه به دنبال حذف این فضا باشد.»

اعضای کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

طبق گفته رضا تقی پور رییس کمیسیون مشترک، جرئیات طرح در جلسات بعدی کمیسیون بررسی خواهد شد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ایرانی چهارشنبه , ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۷

سلام و درود خداوند براین نماینده شریف واقعی مردم

محمد رضا سه شنبه , ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

به یکتای خدا قسمتون میدیم بحای فشار و محدود سازی این مردم به فکر رفع مشکلات باشید معیشت ما مردم زیر سوال هست چه برسه به بقیه ضروریات زندگیمون شما نفستون از کجا بلند میشه
یا خدا بداد این مردم بررس …

آخرین اخبار