چاپ کد خبر: 50725
24 فروردین 1400

ظرفیت بیمارستان های استان فارس تکمیل شد/فارس سیاه می شود

فارس new

به گزارش اول فارس،همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:از ابتدای شیوع کرونا تا کنون متاسفانه ۳هزارو ۵۵۷نفر در استان فارس جان خود را به خاطر این بیماری از دست داده اند.
وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۲۷شهرستان فارس قرمز و ۹شهرستان هم وضعیت نارنجی دارد و احتمال اینکه استان فارس به وضعیت سیاه برسد دور از انتظار نیست.
همتی تاکید کرد: طی ۲۴ساعت گذشته فقط ۴۰۳بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس بستری شده اند تعداد بیماران بستری شده به ۲هزارو ۳۲۷نفر رسیده و کل ظرفیت بیمارستان‌های فارس تکمیل شده است.
دکتر همتی با هشدار به مردم افزود: احتمال جان باختن افراد تحت مراقبت‌های ویژه بسیار بیشتر از گذشته هست، چون در حال حاضر حال ۲۹۸بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد:بیش از ۹۰درصد بیماران شناسایی شده جدید از نوع انگلیسی است و این عامل باعث افزایش سرایت این بیماری و بستری شدن تعداد بیشتری از بیماران شده است.
دکتر همتی همچنین افزود: از ابتدا شیوع این بیماری تاکنون ۲۱۹هزارو ۵۰۲نفر بیمار مبتلا به کرونا در فارس شناسایی شده است.

 دکتر «عبدالرسول همتی» از افزایش ساعت کار مراکز خدمات جامع سلامت حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س)، به ۲۴ ساعت خبر داد.

دکتر همتی با بیان اینکه این اقدام با توجه به افزایش بار مراجعات و در راستای گسترش ارائه خدمات سرپایی صورت گرفته است، گفت: در مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، پزشک آموزش دیده، پرستار و مراقب سلامت حضور داشته و ضمن معاینه و بررسی شرایط بیماران، خدماتی موردنیاز به مراجعان ارائه می دهند.

واتساپ جدید

او با اشاره به اینکه تلاش معاونت بهداشت دانشگاه بر توسعه خدمات مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا است تا بار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاهش یابد، اعلام کرد: هم اکنون ۴۶ مرکز منتخب درمان سرپایی کرونا زیر مجموعه دانشگاه در حال ارائه خدمات سرپایی کرونا به مردم هستند .

برای دسترسی به نام، نشانی، شماره تماس و ساعت کار مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ، اینجا کلیک کنید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار