چاپ کد خبر: 80902
24 فروردین 1401

وضعیت آب و هوای استان فارس و بارش ۵ روزه باران در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا یکشنبه آینده خبر داد،‌ بر این اساس پیش‌بینی می‌شود آلودگی ناشی از گردوخاک در کشور کاهش یابد همچنین  رگبار بهاری به طور ضعیف و پراکنده از بعد از ظهر امروز چهارشنبه در استان فارس آغاز می شود.

به گزارش اول فارس، به اعلام هواشناسی فارس، آسمان استان امروز و فردا ابری همراه با گرد و غبار رقیق، در بعد از ظهر وزش باد و رگبارهای بهاری به صورت ضعیف و پراکنده است.

همچنین محیط زیست فارس نیز اعلام کرد که با توجه به تداوم وجود ریزگردها و بررسی وضعیت شاخص‌های کیفی هوا، وضعیت هوای شیراز برای گره‌های حساس ناسالم است.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در غرب، جنوب غرب،‌ مناطقی از مرکز و جنوب کشور و به‌تدریج شمال غرب آسمان غبارآلود می‌شود و در برخی ساعات وزش باد افزایش می‌یابد.

در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان،‌ تهران،‌ البرز،‌قزوین، مناطقی از جنوب غرب و همچنین در استان‌های اصفهان،‌فارس و بوشهر رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد.

فردا در استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی،‌ خوزستان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، سواحل شمالی کشور و مناطقی از استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر و کرمان رگبار پراکنده ، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی جمعه در استان‌های همدان، مرکزی، قم، تهران،‌ البرز،‌ ارتفاعات لرستان، شرق خوزستان، اصفهان و کرمان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده در شمال غرب، شرق سواحل دریای خزر،‌خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه گستره بارش‌ها به نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد و در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، برخی مناطق شرقی تهران و سواحل شرقی دریای خزر موجب ابرناکی و رگبار باران خواهد شد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار