چاپ کد خبر: 55852
12 خرداد 1400

آتش‌سوزی عظیم در پالایشگاه جنوب تهران+عکس و فیلم

ساعتی قبل گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران واقع در شهرری به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ واصل شد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران اعلام کرد: دقایقی قبل گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران واقع در شهرری به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ واصل شد.

هم‌اکنون عوامل امدادی، اورژانس، آتش‌نشانی و انتظامی در محل حاضر شده‌اند.

به گفته این مقام انتظامی این حادثه تاکنون مصدوم نداشته است.

جزئیات جدید از آتش سوزی در پالایشگاه تهران

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران تهران: حادثه بر اثر نشت یکی از خطوط انتقال داخل پالایشگاه رخ داده و چون توام با حریق بوده، دود گسترده ای دیده می شود.

از تردد کنندگان در سمت جنوبی ریل می خواهیم مسیر منتهی به پالایشگاه را باز بگذارند تا تردد خودروهای خدمات ایمنی به موقع صورت گیرد.

به دلیل ضریب ایمنی بالای پالایشگاه، مشکل خاصی نخواهیم داشت اما برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از سرایت آتش به مخازن دیگر باید سرعت عمل داشته اشیم.

هنوز آتش بطور کامل مهار نشده و آتش نشانان مشغول لکه گیری هستند.

تکذیب احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران

خفائی، رئیس روابط عمومی پالایشگاه تهران:

هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.

حادثه به دلیل یک مشکل فرآیندی رخ داده و هم اکنون در حال مهار آتش سوزی هستیم.

اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره جزئیات آتش‌سوزی در پالایشگاه شهید تندگویان در تهران گفت: ساعتی پیش مخازن نفت در این پالایشگاه دچار حریق شده و در حال شعله‌ور شدن هستند.

وی با بیان اینکه تیم‌های آتش‌نشانی در حال اطفا هستند، ادامه داد: تا این لحظه ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های هفتم‌تیر، فیروزآبادی و مطهری در حال آماده‌باش هستند. همچنین بیمارستان‌های جنوبی شهر تهران ۵۰ تخت برای مصدومان احتمالی آماده کرده‌اند.

خالدی با بیان اینکه آماده‌باش در وزارت بهداشت به صورت کامل ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ مصدومی به اورژانس منتقل نشده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرد که عوامل امدادی و آتش‌نشانی از سرایت آتش به سایر مخازن پالایشگاه تهران جلوگیری کرده‌اند.

حسین توکلی در تشریح حادثه آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران گفت: آتش‌سوزی در کنار یکی از مخازن پالایشگاه رخ داده و پس از آن آتش به مخزنی که حاوی مشتقات نفتی بوده سرایت کرده و موجب آتش‌سوزی در این مخزن شده است.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اطفای حریق ساعاتی است که در این محل در حال انجام است و خوشبختانه از سرایت آتش به سایر مخازن توسط عوامل امدادی و نیروهای آتش‌نشانی جلوگیری شده است.

فرماندار ری تاکید کرد: عوامل امدادی و آتش‌نشانی در تلاشند عملیات اطفای حریق در محل اصلی آتش‌سوزی را به طور کامل انجام دهند

2621376 425

2621377 221

2621387 923

2621388 665

2621389 596

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار