چاپ کد خبر: 4801
2 اسفند 1397
مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

آثار تاریخی دوره ایلامی تا اسلامی در استان فارس وجود دارد

آثار تاریخی دوره ایلامی تا اسلامی در استان فارس وجود دارد

به گزارش اول فارس به نقل از مهر، مصیب امیری ظهر پنجشنبه در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران که به میزبانی شیراز برگزار می شود، افزود: این استان دارای تنوع اقلیمی است و فارس به عنوان محلی برای سفر تمام فصول گردشگران معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، یادآور شد: این استان دارای ۳ هزار اثر ثبت شده در فهرست ملی و ۱۲ اثر ثبت شده در فهرست جهانی است.

وی با بیان اینکه فارس از نظر تاریخی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته‌ است، عنوان کرد: قدیمی ترین نقش برجسته ها و شهرهای تاریخی در این استان وجود دارد؛ از دوره ایلامی تا دوره اسلامی در این در شهرستانهای این استان آثار تاریخی به وضوح دیده می شود که هم اکنون همگی به جاذبه گردشگری تبدیل شدند.

امیری با اعلام اینکه ۳۵ درصد نقش برجسته کشور در استان فارس وجود دارد، عنوان کرد: از دوره اسلامی آثاری در محور زندیه وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است؛ بافت تاریخی شیراز نیز از قدمت بالایی برخوردار است و هم اکنون به جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: مساجد، بقاع متبرکه سومین حرم اهل بیت(ع) از جمله احمد بن موسی، شاهچراغ(ع) به همراه ۴۴۰ جاذبه طبیعی گردشگری در استان فارس وجود دارد؛ ۱۲۰ رشته صنایع دستی، ۲۰۰ هزار هنرمند صنایع دستی از ویژگی های این استان است.

وی با بیان اینکه شهر آباده به تازگی ثبت جهانی شده است، اعلام کرد: ۱۰۰ اقامتگاه بوم گردی فعال در استان فارس وجود دارد که از ۱۳۵ مهمانپذیر ۹۰ هتل و هتل آپارتمان فارس را در زمره نقاط دارای زیرساخت های مناسب گردشگری کرده است و برای پذیرایی گردشگران داخلی و خارجی در طول سال آمادگی دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار