چاپ کد خبر: 37105
6 آبان 1399

آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس +فیلم

آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد که با مرگ بیست هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به هزار و ۳۲۶ نفر رسیده است.

به گزارش اول فارس از شیراز، معاون درمان دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از انجام ۳۵۳ هزار و ۸۴۰ مورد تست بیماری کووید۱۹ در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ششم آبان خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۸۰ هزار و ۶۷۴ نفر به قطعیت رسیده است.

 دکتر «علی اکبری» همچنین با اعلام اینکه هم اکنون بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: هم اکنون از مجموع هزار و ۳۳۶ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۱۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۶۷ هزار و ۸۴۱ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر اکبری با اشاره به آمارهای اعلام شده و افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی ها در استان، اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ بیمار نیازمند بستری در بخش های کووید۱۹ در بیمارستان های استان وجود دارد که این تعداد، فراتر از ظرفیت پیش بینی شده ما در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه است.

معاون درمان دانشگاه از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک از خانه تا خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند.

060899

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار