چاپ کد خبر: 63751
19 مرداد 1400

جزئیات فریب زن شیرازی توسط مرد رمال در اینستاگرام

رمال 1

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه حوادث اول فارس، سرهنگ “حشمت سلیمانی” در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت زن شیرازی مبنی بر کلاهبرداری ۲۰ میلیون ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکی معلوم شد مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا می‌شود که مدیر آن خود را فالگیر و رمال معرفی می‌کند و با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر ‌نشان کرد: کارشناسان با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه متهم که مردی میانسال بود پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد، گفت: این فرد کلاهبردار بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرام با موضوع فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری می‌کردم.

این مقام سایبری با بیان اینکه در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد وی با این شگرد از ۶ نفر دیگر مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، اظهار داشت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار