چاپ کد خبر: 47210
17 اسفند 1399

آخرین حوادث و رویدادهای استان فارس در روز ۱۷ اسفند

نگهداری بیش از ۳۳۲ هزار عدد مواد محترقه در منزل

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان لامرد، ۳۳۲ هزار و ۱۱۲ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و خرید و فروش مواد محترقه توسط فردی در یکی از روستاهای شهرستان لامرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سردار “رهام بخش حبیبی ” ادامه داد: مأموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضایی، به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک منزل، ۳۳۲ هزار و ۱۱۲ عدد انواع مواد محترقه کشف و در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی تحویل داده شد، گفت: کارشناسان ارزش این محموله را، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

افتتاح پاسگاه انتظامی “کاریان” در شهرستان “لارستان”

با حضور فرمانده انتظامی استان  فارس و جمعی از مسئولان شهرستان لارستان، پاسگاه انتظامی کاریان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش اول فارس ، سردار “رهام بخش حبیبی” در آیین افتتاح این پاسگاه انتظامی، طی سخنانی گفت: در راستای مطالبات مردم این منطقه و ارتقاء بیش از پیش امنیت، مجوز ساخت این پاسگاه انتظامی اخذ و پس از انجام اقدامات لازم مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: اعتماد مردم به پلیس مهمترین سرمایه نیروی انتظامی است و با تعامل و همکاری مردم و تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی امنیت و مهم تر از ان احساس امنیت در جامعه محقق می شود.

فرمانده انتظامی استان فارس کلانتری ها و پاسگاه ها را مرکز ثقل خدمات رسانی به مردم دانست و گفت: کارکنان نیروی انتظامی با تمام وجود در راستای خدمت به مردم و افزایش احساس امنیت در جامعه تلاش می کنند.

در پایان این مراسم ، توسط فرمانده انتظامی استان فارس از خانواده شهید سرباز وظیفه “مصطفی رحیمی” و همچنین تعدادی از خیران امنیت ساز با اهدا لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است، پاسگاه انتظامی کاریان با زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع، زیربنای ۳۰۰ متر و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

جاساز۹۶ کیلو حشیش در وانت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۹۶ کیلوگرم حشیش در بازرسی از یک وانت نیسان کشف شد.

سردار “یوسف ملک زاده” با اعلام این خبر بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد مخدر را به مقصد شهر شیراز انتقال دهند.

وی افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی قضائی به یکی از ورودی های شهر شیراز اعزام و ضمن کنترل محسوس و نامحسوس خودروهای عبوری، به یک خودرو وانت نیسان مظنون و آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو، ۹۶ کیلوگرم حشیش که به صورت ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

سردار ملک زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم مواد مخدر همواره یکی از اولویت های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس می باشد.

کشف بادام هندی قاچاق در “پاسارگاد”

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف ۶۰۰ کیلوگرم بادام هندی قاچاق به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “مصطفی توکلی” در باره جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “پاسارگاد- اصفهان” به یک دستگاه خودرو وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودرو، ۶۰۰ کیلوگرم بادام هندی قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را ۹۰۰ میلیون ریال بر آورد کرده اند، گفت: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند .

پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در” کوه چنار”

۱۰ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات در شهرستان کوه چنار پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی این فرماندهی طی  ۴۸  ساعت گذشته در کوه چنار اجرا شد.

سرهنگ دوم “لطف الله محمدی” گفت: در این راستا ۹۱ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که تعداد  ۱۰ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب شدند.

کشف ۲۴ فقره سرقت در “ارسنجان”

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری ۷ سارق و کشف ۲۴ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “محمد علی فرهادی” در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی برای تامین نظم و امنیت و مبارزه با سرقت طرح ویژه مبارزه با سرقت را با همکاری سایر واحدهای انتظامی اجرایی کردند.

وی گفت: در نتیجه اقدامات و تلاش های شبانه روزی مأموران، ۷ سارق دستگیر و ۲۴ فقره انواع سرقت از آنان در سطح شهرستان ارسنجان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، افزود: شهروندان ضمن عمل به هشدارهای پلیسی در پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده افراد مشکوک، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف محموله تخم مرغ فاقد مجوز در “بوانات”

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از توقیف یک محموله ۶۳ هزار عددی تخم مرغ فاقد مجوز خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در خصوص این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “سروستان” هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی توقیف شده، ۶۳ هزار عدد تخم مرغ فاقد هر گونه مجوز حمل کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

ناکامی سوداگران مرگ در انتقال ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از کشف ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر شیشه خبر داد.

بر اساس این گزارش ، سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی”  اظهار داشت:ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی “شیراز- اصفهان” به یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر شیشه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

کشف انواع مواد محترقه در “لارستان”

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف سه هزار و ۸۱۰ عدد انواع مواد محترقه خبر داد.

به گزارش اول فارس ف سرهنگ “داود امجدی” گفت: مأموران انتظامی شهرستان از خبری مبنی بر تهیه و توزیع مواد محترقه در برخی از واحدهای صنفی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنکی با مقام قضایی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک واحد صنفی، تعداد سه هزار و ۸۱۰ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شد، گفت: والدین در این روزهای پایانی سال بر رفتار و عملکرد فرزندان خود نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند تا با یک غفلت و سهل­ انگاری، شاهد حوادث ناگوار و جبران­ ناپذیر نباشیم .

۱۷۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در جهرم

یک دستگاه خودرو نیسان حامل ۱۷۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در شهرستان جهرم توقیف شد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در این خصوص بیان کرد: ماموران انتظامی بخش “سیمکان” هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو نیسان حامل بار چوب مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی های تکمیلی مشخص شد این خودرو حامل ۱۷۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم ادامه داد: در این راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

توقیف ۳ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در خصوص چگونگی کشف این محموله ها  اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، طی روز گذشته تعداد ۳ دستگاه خودرو سبک را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۳ هزار و ۶۰۰ عدد کاپوچینو، ۲ هزار و ۶۱۲ عدد انواع نوشیدنی، یک هزار و ۳۲۰ عدد دستکش، ۱۵۰ عدد فندک،۲ دستگاه ماشین ظرفشویی و ۳ دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص ۳ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله های قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به منظور تحقق شعار سال و تامین سلامت و امنیت شهروندان با قانون شکنان برخورد می کند.

کشف خودرو سرقتی در “فسا”

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه خودرو پیکان مسروقه و دستگیری سارق خبر داد.

بر اساس این گزارش ، سرهنگ “محمد هاشم قسام”  اظهار داشت: ماموران انتظامی یگان امداد این شهرستان هنگام گشت زنی در محور فسا- شیراز به یک دستگاه خودرو پیکان مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد، خودرو متوقف شده دارای سابقه سرقت در یکی از شهرستان های استان فارس می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به دستگیری سارق و معرفی وی به مرجع قضایی، خاطر نشان کرد: خودرو مسروقه نیز توقیف و جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ شد.

دستگیری زن سارق و تحت تعقیب در “مرودشت”

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری یک زن سارق و تحت تعقیب با هویت جعلی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در خصوص دستگیری این زن تحت تعقیب اظهار داشت: به دنبال کسب خبری مبنی بر حضور یک زن سارق و تحت تعقیب در شهرستان مرودشت، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی  قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل تردد این سارق در سطح شهر شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه و منسجم توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر و خودرو وی توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: در بررسی های لازم مشخص شد، این زن سارق پس از ایجاد ارتباط و جلب اعتماد مالباخته به شیوه بیهوشی، خودرو وی را در شهر شیراز سرقت و متواری شده است.

سرهنگ زینلی با اشاره به هویت جعلی فرد دستگیر شده، تصریح کرد: پس از استعلام های انجام گرفته مشخص شد که این زن سارق تحت تعقیب مراجع قانونی و انتظامی استان های سمنان و همدان نیز می باشد که در این زمینه پرونده تشکیل و به همراه سارق جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان فارس انتقال داده شد.

وی ضمن تاکید بر هوشیاری مردم در مواجهه با اینگونه موارد، از آنان خواست مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار