چاپ کد خبر: 28345
31 اردیبهشت 1399

آخرین خبر از بازگشایی مترو و خطوط اتوبوس رانی در شیراز

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی روزهای اخیرا، برنامه‌ای برای بازگشایی حمل و نقل عمومی در این کلانشهر نداریم.

357دوربین رفتار های ترافیکی مردم شیراز را رصد می کنند

به گزارش اول فارس ، مجتبی زوربخش با اعلام این خبر  بیان کرد: احتمال شیوع ویروس کرونا در چرخه انتقالی که بررسی شده در ناوگان حمل و نقل عمومی، نزدیک به ٢٧ درصد است.

او بیان کرد: با توجه به این احتمال بالای سرایت و همچنین حفظ سلامت شهروندان، از ٢١ اسفندماه سال گذشته به صورت مرحله‌ای، فعالیت مترو و اتوبوس صرفا برای قطع زنجیره انتقال این بیماری، تعطیل شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: درحال حاضر تنها تاکسی‌ها براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی که ستاد ملی کرونا تدوین کرده، در حال فعالیت هستند.

زوربخش همچنین با بیان اینکه از ۵۰۰ راننده‌ اتوبوسی که مورد آزمایش و غربالگری در شیراز قرار گرفتند، ۲۸ نفر میتلا به ویروس کرونا بودند و تست آنها مثبت شد، گفت: از آنجا که رانندگان اتوبوس روزانه با بین ۵٠٠ تا ٧٠٠ مسافر در ارتباط هستند، لذا راه‌اندازی ناوگان اتوبوسرانی خود عامل انتقال تلقی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه در صورت شروع فعالیت مجدد اتوبوس و مترو با دستور شهردار و مصوبه شورای شهر، ساز و کارهایی برنامه ریزی خواهد شد، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل حذف سفرهای ضروری، سهم تقاضای جابجایی مسافر از طریق اتوبوس و مترو به دوش تاکسی‌ها افتاده است.

معاون شهردار شیراز البته تاکید کرد که رانندگان تاکسی نمی‌توانند بیش از دو نفر سرنشین در صندلی عقب سوار کنند و همچنین مجاز به دریافت وجه اضافه تر از کرایه مصوب نیستند.

زوربخش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای سفرهای کوتاه و میان مسافت مسیر دوچرخه سواری به یک سیستم حمل و نقلی در شهر شیراز تعریف شده، لذا امید است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چنانچه شهردار محترم اجازه فعالیت مجدد دهند، ناوگان دوچرخه را فعال کنیم.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار