مدیرعامل هلال احمر فارس گفت:زلزله ۵/۷ ریشتری که در مرز استان های فارس و بوشهر به وقوع پیوست، براساس آمار جمعیتی تا شعاع ۱۵ کیلومتری مرکز زلزله ٢۴١٧ نفر شامل ۶۵۹ خانوار با ١٢١٢ نفر مرد و ١٢٠۵ نفر زن سکونت دارند. 
او افزود: در این محدوده ۳۶ روستا وجود دارد.

در پی وقوع زلزله در مرز استانهای فارس و بوشهر در حوالی بخش خشت شهرستان کازرون، چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، فرماندار شهرستان کازرون نیز  گفت: زمین لرزه عصر امروز، خسارت جانی به همراه نداشته و خسارت مالی اندکی ایجاد کرده است.

علی مظفری اضافه کرد: تیم های ارزیاب مشغول بررسی میزان خسارت هستند و هنوز به طور قطع اعلام نشده است.

وی همچنین با اشاره به بارندگی اخیر در شهرستان کازرون بیان کرد: بارندگی در برخی نقاط شهرستان شدید بوده اما خسارت خاصی وجود ندارد.

اعلام آمادگی فرودگاه شیراز برای پشتیبانی از هرگونه پرواز احتمالی امدادی

مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: فرودگاه بین‌المللی شیراز برای پشتیبانی از هرگونه پرواز احتمالی امداد و نجات آمادگی کامل دارد.

غلامرضا کریم آقائی با بیان این‌که زمین لرزه ۵.۷ ریشتری خشت کازرون در شهر شیراز نیز احساس شد، اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی شیراز برای پشتیبانی از هرگونه پرواز احتمالی امداد و نجات آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از ابنیه و  زیرساخت‌های فرودگاه شیراز در اثر زلزله آسیب ندیده و پروازهای فرودگاه طبق روال عادی برقرار است، افزود: فرودگاه شیراز در اثر زلزله جنوب غرب فارس آسیبی ندیده و این فرودگاه آمادگی انجام پروازهای احتمالی امدادی را دارد.

رئیس اورژانس استان فارس نیز با اشاره به زمین لرزه امروز بیان کرد: زمین لرزه خشت تاکنون خسارت جانی نداشته است اما گروه‌های ارزیابی در حال بررسی منطقه‌ می باشند.

محمدجواد مرادیان بیان کرد: این زمین لرزه تاکنون چندین پس لرزه داشته است هرچند این زمین لرزه‌ها تاکنون خسارتی ایجاد نکرده است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه
بزرگی: ۵.۷

محل وقوع: مرز استان‌های بوشهر و فارس – حوالی خشت

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۹:۰۴:۱۹

طول جغرافیایی: ۵۱.۲۳

عرض جغرافیایی: ۲۹.۶۷

عمق زمین‌لرزه: ۱۱ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

۱۶ کیلومتری خشت (فارس)
۲۱ کیلومتری وحدتیه (بوشهر)
۲۲ کیلومتری کنار تخته (فارس)
نزدیکترین مراکز استان:

۸۹ کیلومتری بوشهر
۱۱۶ کیلومتری یاسوج