چاپ کد خبر: 33334
7 مرداد 1399

آخرین مرحله آزمایش” واکسن کرونا” آغاز شد

شرکت‌های “مُدرنا” و “‌فایزر” سومین و آخرین مرحله از آزمایش بالینی واکسن “کووید-۱۹” را آغاز کردند.

دو شرکت بزرگ داروسازی “مدرنا”(Moderna) و “فایزر”( Pfizer) که در حال توسعه پیشرفته‌ترین واکسن “کرونا ویروس” هستند، وارد مرحله محوری مطالعه خود شده و روز گذشته سومین مرحله آزمایش فاز بالینی این واکسن را روی ۳۰ هزار نفر آغاز کردند.

بزرگ‌ترین و آخرین مرحله آزمایش واکسن "کرونا" آغاز شد

به گزارش اول فارس ،وال استریت ژورنال نوشت: ارزیابی محققان این شرکت‌ها، آزمایش واکسن روی ۳۰ هزار نفر در آزمایشات جداگانه است که نتیجه این آزمایش مرحله آخر، به طور قطعی تعیین خواهد کرد که این واکسن‌ها بدن را در برابر “کووید-۱۹” محافظت می‌کند یا خیر؟

این به این معناست که هر کدام از شرکت‌ها به صورت مجزا واکسن را روی ۳۰ هزار نفر آزمایش خواهند کرد.

سن این افراد که واکسن شرکت فایزر را دریافت می کنند، بین ۱۸ تا ۸۵ سال بوده و از ۱۲۰ نقطه جهان همچون ۳۹ ایالت آمریکا انتخاب شده‌اند. فایزر در نظر دارد تا انتهای سال ۲۰۲۰ میلادی، تا ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن را تولید کند و این میزان را تا اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی به ۱.۳ میلیارد دوز برساند.

واکسن ساخت شرکت فایزر که به طور مشترک با همکاری شرکت داروسازی آلمانی “بایو ان تک” ساخته شده،  بر اساس ماده ژنتیکی موسوم به “آر ان ای پیام رسان”(mRNA) تولید شده که دستورالعمل‌های لازم برای ساخت پروتئین‌ها را در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد. با تزریق یک آر ان ای پیام رسان مخصوص طراحی شده به بدن، این واکسن به طور بالقوه می‌تواند به سلول‌ها بگوید که چگونه بدون بیمار کردن فرد، پروتئین مخصوص کروناویروس را ایجاد کنند.

 شرکت مدرنا واکسن خود را با همکاری موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا توسعه داده است.

این شرکت نیز اعلام کرد که قصد دارد از سال آتی، هر سال بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دوز از واکسن را تحویل جهانیان دهد.

در راستای نتایج موفقیت آمیز واکسن این شرکت، اخیرا اداره تحقیقات و توسعه زیست پزشکی(BARDA) آمریکا، ۴۷۲ میلیون دلار به مدرنا بودجه اعطا کرد تا تلاش خود برای توسعه واکسن کووید-۱۹ را ادامه دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار