چاپ کد خبر: 41018
2 دی 1399

آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان های فارس از نظر شیوع کرونا اعلام شد

وضعیت بیماری کرونا در استان فارس 1

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در استان فارس گفت: براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۳۶ شهرستان استان ۲۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

به گزارش گروه سلامت اول فارس ، دکترعبدالرضا قاسم پور با اعلام این خبر افزود: شهرستان های زرد محدودیت تردد خودرویی ندارند و گروه‌های شغلی یک، دو و سه در این شهرستان ها می توانند فعال باشند.
وی ادامه داد: برگزاری مراسم های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در شهرستان های زرد و نارنجی همچنان ممنوع است، تنها در شهرستان های زرد امکان برگزاری نماز جمعه با ۵۰‌ درصد ظرفیت وجود دارد.

براساس رنگ بندی های مشخص شده در اپلیکیشن ماسک، شهرستان های گراش، لامرد، خنج، مهر، قیر و کارزین، فسا، استهبان، نی ریز، بختگان،بوانات، ارسنجان، کوار، خرامه، مرودشت، خرمبید، سپیدان، اقلید، بیضا، آباده، رستم، اوز، سرچهان، کوه چنار، سروستان و فراشبند در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
همچنین شهرستان های لارستان، جهرم، شیراز، داراب، زرین دشت، پاسارگاد، کازرون، ممسنی، فیروزآباد، خفر و زرقان در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

معاون استاندار فارس همچنین با اشاره جریمه های تردد خودرویی در استان فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی(یکم آذرماه ۹۹) تا ۳۰ آذرماه ۹۹ به ۸۴ هزار و ۷۱۹ خودرو تذکر شفاهی داده شده و ۳۴ هزار و ۷۵۱ خودرو از شهرهای نارنجی و قرمز برگشت داده شده اند.
قاسم پور افزود: همچنین ۱۱۹ هزار و ۱۸۷ خودرو جریمه ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان شده اند.

وی همچنین با اشاره به تداوم فعالیت تیم های بازرسی از اصناف بیان کرد: تیم های بازرسی و نظارت از ابتدای طرح جامع محدودیت های کرونایی تا پایان آذرماه ۹۹، از ۱۶ هزار و ۹۷ واحد صنفی بازدید داشته اند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت به ۱۲ هزار و ۶۴ واحد صنفی اخطار داده شده و ۴۵۴ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

بر اساس این گزارش ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۷۰ بیمار کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

علی اکبری گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۵۴۰ هزار و ۱۰۷ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۱۵۹ هزار و ۴۴۵ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا شیوع کروناویروس تاکنون، ۱۵۴ هزار و ۱۰ نفر اعلام کرد.

اکبری با اشاره به بستری ۶۲۲ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۷۰ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه ۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به دو هزار و ۹۴۱ نفر رسیده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: اقدامات مسوولان استان، تلاش کادر بهداشت و درمان، رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم باعث کاهش موارد مثبت ابتلا به کروناویروس و تعداد بیمار بستری در بیمارستان‌ها شد.

اکبری از مردم خواست نسبت به رعایت اصول محدودسازی و حفاظت فردی بیش از بیش اقدام کنند تا به لطف الهی و تلاش کادر بهداشت و درمان بیماری را در استان مدیریت کنیم. 

رنگ سبز

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار