چاپ کد خبر: 76986
15 اسفند 1400

آخرین وضعیت رنگ‌بندی و شهرستان‌های پر خطر در استان فارس

با وجود خروج اغلب شهرستان‌های استان فارس از وضعیت قرمز اما توصیه‌ها و هشدارها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در روزهای پایانی سال همچنان ادامه دارد.

به گزارش اول فارس، آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان فارس نشان دهنده کاهش چشمگیر شهرستان‌های پرخطر است به گونه‌ای که تا روز گذشتهتنها ۴ شهرستان داراب، ممسنی، کوهچنار و سرچهان به رنگ قرمز هستند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت کم خطر یا نارنجی قرار دارند.

بر این اساس شهرستان‌های زرین دشت، بختگان، خفر، سروستان، قیروکارزین،  لامرد، مهر، فراشبند، فیروزآباد، پاسارگاد، مرودشت، زرقان، بیضا و سپیدان در وضعیت زرد یا کم خطر قرار دارند و مابقی در وضعیت نارنجی هستند.

امیکرون 3

با این حال توصیه‌ها و هشدارها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در روزهای پایانی سال همچنان ادامه دارد بر این اساس وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در
در نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه با توجه به حضور شهروندان در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری در آستانه سال نو، بر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز تاکید کرد.

به گفته وی تمام ظرفیت درمانی و خدماتی دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل موج‌های بیماری کرونا به خدمت گرفته شد اما این امر نیازمند مشارکت مسئولانه مردم نیز هست.

حسینی از مردم درخواست کرد با توجه به نزدیک شدن به سال نو و حضور در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری به طور جدی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پای‌بند بوده و از حضور غیرضروری در این مراکز پرهیز کنند تا سلامت خانواده‌ها دچار تهدید نشده و ایام نوروز با سلامت سپری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در کاهش، از خانواده‌ها خواست ضمن مراجعه برای دریافت دُز سوم واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود، به واکسینه کردن کودکان نیز توجه ویژه.ای داشته باشند.

به گفته وی در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۱۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۷۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۵۴ هزار و ۸۴۱ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۹۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

محمود نجابت، مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه امیکرون در کمین ساده‌انگاری‌ها است هشدار داد: برخی افراد در جامعه، همچنان اومیکرون را ساده فرض کرده و این سویه جدید را دست کم می‌گیرند.

به گفته وی تزریق به موقع واکسن، تکمیل دُزهای واکسن کرونا، پرهیز از حضور در تجمعات، تهویه مناسب هوا، استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، همچنان تنها راه برون رفت و نجات از این بحران است.

نجابت افزود: باید در این بحران، مراقبت از سالمندان و کودکان، گروه‌های پُر خطر و دارای بیماری زمینه‌ای فراموش نشود.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار