چاپ کد خبر: 60265
18 تیر 1400

آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی شهرستان های استان فارس/۱۸۹ بیمار در آستانه مرگ

وضعیت قرمز کرونا

با قرار گرفتن یک شهرستان دیگر فارس در وضعیت قرمز کرونایی، تعداد شهرستان‌های با رنگ قرمز استان به ۱۶ مورد رسید.
به گزارش گروه سلامت اول فارس از شیراز، بر اساس رنگ بندی جدید اعلام شده در نرم افزار (اپلیکیشن) ماسک در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان فارس، وضعیت کرونایی ۱۶ شهرستان قرمز و مابقی شهرستان‌های فارس در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

علاوه بر شیراز، شهرستان‌های جهرم، خفر، داراب، زرین دشت، قیروکارزین، کوهچنار، کازرون، کوار، خنج، لارستان، گراش، لامرد، زرقان، ممسنی و اوز نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های مرودشت، فیروزآباد، نی ریز، ارسنجان، اقلید، آباده، بختگان، مُهر، پاسارگاد، سپیدان، بیضا، بوانات و استهبان در وضعیت نارنجی هستند.

در حال حاضر وضعیت کرونا در شهرستان‌های خرم بید، سروستان، خرامه، فراشبند، رستم، سرچهان و فسا زرد اعلام شده است.

بستری نزدیک به ۱۷۰۰ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های فارس؛ ۱۸۹ بیمار در وضعیت وخیم
معاون بهداشت دانشگاه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه، هجدهم تیر ۱۴۰۰، اعلام کرد.
گزارش اول فارس حاکی است که دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت:  از ابتدا تاکنون، ۳۰۴ هزار و ۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۶۹۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۸۷۱ نفر اعلام کرد.
دکتر «عبدالرسول همتی» از مردم خواست تا برای حفظ بنیان خانواده و سلامتی جامعه، اصول بهداشتی را جدی تر گرفته و با استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، تنها در مواقع ضروری از خانه خارج شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار