چاپ کد خبر: 57086
23 خرداد 1400

آخرین وضعیت کرونا در فارس: مرگ ۱۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت

دکتر همتی 2

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس، جان خود را از دست دادند.

به گزارش اول فارس، دکتر عبدالرسول همتی یکشنبه ۲۳ خرداد در جلسه ارائه گزارش آخرین وضعیت کرونا در فارس، گفت: با جان باختن ۱۲ بیمار مبتلا به کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان این بیماری در فارس به عدد ۴۶۹۳ نفر رسیده است.

همتی با اشاره به اینکه مجموع بیماران مبتلا به کرونای شناسایی شده در استان فارس تا صبح امروز به ۲۸۴ هزار و ۲ بیمار افزایش یافته است، گفت: از این تعداد بالغ بر ۲۵۹ هزار و ۲۶ بیمار مثبت یا دارای علائم مشکوک کرونا در فارس، بهبود یافته‌اند.

معاون علوم پزشکی شیراز تعداد تست‌های تشخیص مولکولی کرونا در فارس را ۹۳۲ هزار و ۷۱۵ مورد اعلام و اضافه کرد: با انجام این تعداد تست در آزمایشگاه‌های فارس، ۲۶۷ هزار و ۵۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی با بیان اینکه در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۰۷ هزار و ۵۹۳ مورد تست سریع انجام شده است، گفت: این تست‌ها منجر به شناسایی ۱۶ هزار و ۴۵۱ مورد مثبت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم اینک ۱۰۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، از افزایش تعداد بیماران نیازمند مراقبت ویژه خبر داد و گفت: هم اینک ۱۵۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های فارس، تحت درمان هستند.

همتی با یادآوری اینکه در استان فارس هنوز به وضعیت ثابتی در زمینه کنترل شیوع کروناویروس دست نیافته‌ایم، گفت: متاسفانه در برخی شهرستان‌های فارس با افزایش موارد ابتلا مواجه هستیم.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز، ضمن هشدار نسبت به ضرورت رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ویژه شرایط شیوع کرونا، ابراز امیدواری کرد که با همکاری شهروندان، شاهد وضعیت باثباتی در خصوص آمار موارد ابتلا به کروناویروس در فارس باشیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار