چاپ کد خبر: 34162
26 مرداد 1399

آخرین پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری/ والدین داوطلبان از تجمع در محل آزمون خودداری کنند

12413871 822

به گزارش اول فارس، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست روسای دانشگاه‌های کشور برای برگزاری کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ اظهار کرد:  آزمون سراسری قرار است در این هفته برگزار شود و سلامت داوطلبان اولویت اول همه عزیزان، ارکان دولت و مجلس  است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ما پروتکل‌های سختگیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ کردیم و سازمان سنجش بسیار خوب همکاری کرده است و نوید این موضوع را خواهیم داد که آزمونی سالم از نظر سلامت جسمی، روحی و روانی با کمک روسای دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار کنیم.

نظارت ۷ هزار نفر کارشناس بهداشت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور

او ادامه داد: در پروتکل‌های سختگیرانه‌ای که ابلاغ شده، فاصله داوطلبان از ۱.۲ به ۱.۸ متر رسیده است، سالن‌ها باید تهویه مناسب داشته باشند و ۷ هزار نفر کارشناس بهداشت محیط حرفه‌ای در محل آزمون حضور دارند و قبل، حین و پس از برگزاری بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: کنکور در چهار روز برگزار و هر سالن بعد از برگزاری گندزدایی و ضدعفونی می‌شود، داشتن ماسک برای داوطلبان الزامی است و داوطلبان کنکوری باید در سایت Salamt.gov.ir ثبت نام و خوداظهاری کنند، در این سامانه خود ارزیابی چهار سوال ساده درباره غربالگری و وضعیت داوطلبان پرسیده و اطلاعات ثبت می‌شود و برنامه داریم افراد دارای علامت را شناسایی کنیم و مکان جدایی برای آزمون این داوطلبان در نظر بگیریم.

شناسایی و جداسازی داوطلبان کرونایی کنکور سراسری

رییسی گفت: در ۳۹۲ شهرستانی که آزمون برگزار می‌شود،  این امکان را فراهم کرده ایم که اگر داوطلب علامت دار یا بیمار باشد، در بیمارستان‌ها آزمون بدهد و هیچ مشکلی برای برگزاری کنکور برای این داوطلبان نداریم.

او افزود: از خانواده‌ها خواهش می‌کنم، توجه داشته باشند ارتباط مستقیمی بین تجمع و ابتلا به بیماری کرونا وجود دارد و هر چه تجمع را کمتر کنیم، در حفظ سلامت داوطلبان و خانواده‌ها موفق‌تر خواهیم بود، به همین دلیل از خانواده‌ها درخواست داریم، حداکثر یک نفر همراه داوطلب باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار