چاپ کد خبر: 54708
1 خرداد 1400

آغاز آزمایش واکسن کرونای کودکان در روسیه+جزئیات

سپوتنیک وی

به گزارش اول فارس به نقل از تاس، الکساندر گینتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا و سازنده واکسن اسپوتنیک وی می‌گوید: ت چند هفته آینده آزمایش واکسن کروناویروس اسپوتنیک وی بر روی کودکان آغاز می‌شود. 

در طی آزمایشات، به کودکان بسته به سن و وزن آنها، دزهای مختلفی از واکسن کرونا داده می‌شود. مدیرعامل مرکز ویروس شناسی گامالیا ماه گذشته در یک گفت‌و‌گو یادآور شده بود هیچ مانعی برای واکسیناسیون نوجوانان با واکسن اسپوتنیک وی وجود ندارد.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه می‌گوید: وزارت بهداشت به طور مداوم در تلاش است تا این مسئله را حل کند که در چارچوب قانونی آزمایشات این واکسن را در کودکان انجام دهد.

واکسن روسی اسپوتنیک وی در ۶۶ کشور ثبت شده  که کل جمعیت آن از ۳.۲ میلیارد نفر فراتر رفته است. با توجه به تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به عفونت‌های ویروس کرونا در میان روس‌هایی که هر دو اجزای واکسن را در طی دوره ۵ دسامبر سال ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ دریافت کرده‌اند ، اثربخشی این واکسن به ۹۷.۶ درصد می رسد.

روسیه نخستین کشوری بود که واکسن ضد ویروس کووید-۱۹ را یازدهم آگوست ۲۰۲۰ (۲۱ مرداد) به ثبت رساند. مرکز تحقیقات ملی همه گیر شناسی و میکروب شناسی «گامالیا» وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این واکسن را تولید کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار