چاپ کد خبر: 139981
23 فروردین 1403

آغاز بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی جدید به کشور

هواشناسی  ایران  از تداوم بارش باران، برف، وزش باد و کاهش دما در برخی مناطق کشور تا شنبه آینده خبر داد و اعلام کرد:‌ یکشنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود.

آغاز بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی جدید به کشور
تسنیم: بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران،‌ رعدوبرق در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

جمعه بارش در شمال غرب و غرب کشور قطع شده ولی در سایر مناطق ذکر شده و همچنین در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت.

شنبه هفته آینده در شمال شرق، شرق جنوب سیستان و بلوچستان، استان‌های مازندران و گلستان، بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، یکشنبه در شمال شرق و شرق و دوشنبه در شمال شرق کشور بارش روی داده و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور شده و دوشنبه در شمال غرب برخی نقاط غرب، جنوب غرب و جنوب کشور باعث بارندگی می‌شود.

لازم به ذکر است امروز پنجشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور و پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می‌شود. تا روز شنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

همچنین طی ۲ روز آینده دریای خزر شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان پایان: شب جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

نوع مخاطره: وزش باد شدید شمال غربی با بیشینه سرعت ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۳ متر با تاکید بر مناطق ساحلی استان های مازندران و گلستان.

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان در دریای خزر.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثر مخاطره: ممنوعیت شنا، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، اختلال در تردد کشتی‌ها، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت بنادر و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر.

توصیه: ممنوعیت در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، ممنوعیت در تردد شناورهای نیمه‌سنگین، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در حوزه‌های مختلف.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان پایان: صبح یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت ( ۲۴ تا ۲۸ نات) و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحلی بین ۱ تا ۱.۵ متر ( به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب)

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴، شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ و یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و مناطق غربی دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناگرها و پاره شدن تورهای صیادی، احتمال اختلال در فعالیت‌های شیلاتی و فعالیت‌ سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، منع ترددهای شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار