چاپ کد خبر: 92408
26 مرداد 1401

آغاز ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی در میانرود شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آستانه فرا رسیدن هفته دولت، مهم ترین اولویت ها و اقدامات در دست انجام حوزه سلامت فارس را بیان کرد.

دکتر حسینی

به گزارش اول فارس، دکتر «سید وحید حسینی» ضمن گرامیداشت ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و تبریک روز و هفته خبرنگار، با اشاره به نقش و اهمیت رسانه در افکار عمومی گفت: رسانه، فکر و نظر مردم است و مسوولان در حوزه های ارایه خدمات، با تعامل سازنده با اصحاب رسانه، می توانند دیدگاه جامعی نسبت به مسایل مردم داشته باشند که این امر در حوزه سلامت، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس فعالیت اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی جامعه، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را بسیار ارزشمند خواند که موجب ارتقای سطح آگاهی های عمومی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خود و مسوولان دانشگاه را خادمان مردم خواند و گفت: باعث افتخار است که به لطف خداوند متعال در مسیر خدمت به مردم گام بر می داریم و در این راه از تمام ظرفیت ها و توانمندی های موجود در دانشگاه برای ارتقای سطح بهداشت و درمان استان استفاده می شود.

بهره برداری از ۲۹ پروژه سلامت در فارس همزمان با هفته دولت امسال

او با اشاره به بهره برداری از ۲۹ پروژه سلامت در فارس همزمان با هفته دولت امسال، ابراز امیدواری کرد بهره برداری از این خدمات جدید، گامی در مسیر توسعه خدمت رسانی به مردم سراسر استان باشد.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به سپری شدن بیش از ۳۰ ماه گذشته در بحران کروناویروس و تلاش اساتید، پزشکان، پرستاران و کارکنان مجموعه دانشگاه برای خدمت رسانی در این بحران اظهار کرد: اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و صدا و سیما نیز نقش بسیار مهمی در کمک به مدیریت کروناویروس داشته اند که همگام با مشارکت مردم، باعث موفقیت استان فارس در مدیریت و کنترل این بیماری شده است.

او از مردم خواست تا برای عبور از موج هفتم کروناویروس، ضمن انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مجموعه سلامت را یاری رسانند و از اصحاب رسانه نیز خواست تا در جلب مشارکت و همکاری عمومی در این زمینه، همچون همیشه همراه مجموعه سلامت باشند و به ویژه با تبیین اهمیت دریافت دز یادآور واکسن، موجب ارتقای ایمنی عمومی در برابر این بیماری و موج هفتم کرونا شوند.

توسعه زیرساخت های درمانی شیراز با راه اندازی بیمارستان های جدید؛ اولویت مهم مجموعه سلامت

دکتر سید وحید حسینی با بیان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، روزانه میزبان مراجعان و بیمارانی از سایر استان های کشور است، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، ۳۷درصد مراجعان به بیمارستان نمازی از سایر استان های کشور هستند و همین امر، اهمیت توسعه زیرساخت درمانی در فارس با افزوده شدن دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی جدید را ضروری می سازد که تحقق این امر، نگاه ویژه مسوولان استانی و کشوری را می طلبد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار پروژه ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی حضرت صدیقه طاهره(س) در میانرود را نیز تلاشی در این راستا برشمرد و افزود: در حال حاضر با پیگیری مسوولان دانشگاه و همکاری دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبار ساخت این پروژه تامین و مقدمات اولیه برای اجرای آن با ایجاد کارگاه و خدمات گمانه زنی و ژئوفیزیک آغاز شده است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، پیگیری برای ساخت دو بیمارستان جدید و جایگزینی با بیمارستان نمازی و شهید دکتر فقیهی را دیگر اقدام در دست انجام برای تامین نیاز شیراز به تخت های بیمارستانی جدید عنوان کرد.

انجام بیش از ۲۳۰۰ بازدید نظارت بر روند اجرای طرح ملی «دارویار» در فارس

او در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان دیگر محور فعالیت های در دست اقدام دانشگاه، به اجرای طرح ملی «دارویار» به عنوان یکی از طرح های عظیم دولت سیزدهم و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، انتقال یارانه داروها از ابتدای چرخه (مواد اولیه و واردات آن) به انتهای چرخه (مصرف کننده) است که مزیت های مهمی نظیر جلوگیری از قاچاق معکوس دارو را به همراه دارد.

به گفته مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، اجرای این طرح باعث می شود که بیمار با همراه داشتن نسخه هنگام مراجعه به داروخانه، علاوه بر استفاده از سهمیه بیمه خود، بتواند از یارانه ترجیحی دارو نیز بهره مند شود، اما پرداختی از جیب بیمار تغییر نمی کند.

دکتر سید وحید حسینی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح دارویار در استان فارس، دو هزار و ۳۷۲ بازدید از ۸۵۶ داروخانه در سطح استان انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین یکی از اولویت های دانشگاه را تقویت سیستم تمام وقتی اساتید دانشگاه اعلام کرد و گفت: رسیدن به اهداف دانشگاه در امر آموزش، پژوهش و درمان، نیازمند تمام وقت بودن اساتید دارد که در این راستا تسریع در رفع دغدغه های اساتید با پیگیری های استانی و کشور در حال انجام است.

جوانی جمعیت؛ اولویت مهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مسیر توسعه آینده ایران

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین با اشاره به برگزاری یازدهمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه، موضوع جوانی جمعیت از اولویت های دانشگاه عنوان کرد و ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و همراهی درون بخشی و برون بخشی در پیشبرد اهداف این برنامه ملی، بر اهمیت مشارکت اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید کرد.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت های دانش بنیان گفت: در همین راستا، نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با بررسی راهکارهای تسریع در رسیدن به تولیدات داخلی، توسعه ملی و رشد اقتصادی، همچنین آگاهی از دغدغه های فعالان این حوزه، به صورت منظم در روزهای پنجشنبه هر هفته در حال برگزاری است.

حضور تیم پزشکان و کارکنان دانشگاه در ۱۰ موکب اربعین حسینی

او با اشاره به برگزاری نشست های ستاد اربعین دانشگاه و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هر چه با شکوهتر آیین اربعین حسینی و برپایی موکب ها در مسیر زائران، از اهدای بیش از یک میلیارد تومان دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی از شرکت های دارویی و موسسات خیریه به دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: امسال۴۰۰ پزشک متخصص و عمومی، پرستار و کارکنان دانشگاه در قالب ۱۰ موکب، در طول مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمات سلامت ارایه می دهند.

این نشست خبری که صبح امروز، بیست و ششم مرداد ۱۴۰۱، در آستانه آغاز هفته دولت و با حضور رئیس دانشگاه و معاونان توسعه مدیریت و منابع، بهداشت، درمان و غذا و داروی دانشگاه در مجتمع ولایت برگزار شد با تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت همراه بود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار