چاپ کد خبر: 94121
16 شهریور 1401

آغاز سومین دوره ثبت نام و قرعه کشی یکپارچه خودرو +طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

سومین دوره قرعه کشی خودرو از امروز به مدت ۳ روز تا  جمعه  ۱۸ شهریور آغاز خواهد شد.

banner.adbc0ce7
به گزارش اول فارس ، سومین دوره قرعه کشی خودرو از امروز به مدت ۳ روز تا  جمعه  ۱۸ شهریور آغاز خواهد شد. همچنین در سومین دوره قرعه کشی یکپارچه حدود ۶۰ هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی و بیست درصد  به خودرو‌های فرسوده اختصاص دارد.

همچنین تنها تفاوت نوبت سوم قرعه کشی یکپارچه با دفعات قبل اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است. در حال حاضر تا پایان سال تمامی خودرو‌ها با افزایش تولید از شمول قرعه کشی خارج می‌شوند. احتمالاً در این دوره شاهد خروج یک الی دو خودروی دیگر از قرعه کشی خواهیم بود.

برای اولین بار در سال‌های اخیر خودروی هایما به صورت فروش فوق‌العاده توسط ایران خودرو عرضه شد که در حال حاضر هم ظرفیت فروش وجود دارد. مردم می‌توانند با مراجعه به سایت ایران‌خودرو این خودرو را به راحتی خریداری کنند.


مراحل اجرائی ثبت نام و استفاده از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده (اعلامی ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت) در راستای اجرای بند (ف) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱

۱- ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و تکمیل اطلاعات خودرو فرسوده (شناسه منحصر به فرد (VIN)، شماره شاسی و شماره موتور)

۲- بررسی و پالایش اطلاعات متقاضیان استفاده از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و مشخص شدن فهرست متقاضیان واجد شرایط

۳- در صورتی که تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت تخصیص داده شده باشد، قرعه کشی انجام شده و واجدین شرایط مشخص می شوند.

۴- اعلام اسامی واجدین شرایط از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام می شود.

۵- مراجعه واجدین شرایط اعلامی در سایت به مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده موجود در سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و تکمیل فرآیند اسقاط خودرو حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ ثبت نام.

۶- مراجعه واجدین شرایط اعلامی در سایت به شرکت‏های خودروساز و ارائه اسناد لازم در خصوص بند قبل و انجام ثبت نام نهایی حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ ثبت نام.

۷- تحویل خودرو به واجدین شرایط توسط خودروساز (کسانی که توسط ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت احراز شرایط شده اند)

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

سلام سامانه ثبت نامش‌ بفرستید با تشکر

آخرین اخبار