چاپ کد خبر: 4187
14 بهمن 1397
مدیرعامل قطار شهری شیراز خبرداد

آغاز عملیات اجرایی خط ۳ مترو شیراز از معالی‌آباد به سمت شهرک شیراز

آغاز عملیات اجرایی خط 3 مترو شیراز / افزایش ساعت  فعالیت قطار شهری

به گزارش  اول فارس(avalfars) از شیراز، حسن مرادی  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش بهره‌برداری در زمان‌های پیک مسافر فاصله زمانی بین قطار‌ها از ۱۵  دقیقه به ۱۲ دقیقه کاهش یافته و در نتیجه شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت مسافران از این وسیله نقلیه عمومی هستیم.

وی با اشاره به اینکه با کاهش فاصله زمانی ورود قطار‌ها به ایستگاه‌ها، ساعت خدمات در طول روز افزایش می‌یابد، افزود: با اجرای این طرح شاهد خدمات چشمگیر به مسافرانی که قصد استفاده از مترو را دارند هستیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده در راستای ارائه خدمات به شهروندان زمان استفاده از قطار شهری در روز‌های تعطیل از ساعت ۱۵ به ۲۱ نیز افزایش می‌یابد.

مرادی با تاکید براینکه در بخش ساخت و توسعه قطار شهری ایستگاه میدان امام حسین(ع) به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این ایستگاه در ۳ طبقه و با بیش از ۳۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری شهرداری شیراز گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی فعالیت مترو  شیراز از فردا تا ساعت  ۲۲ و ۳۰ دقیقه افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای ساخت ایستگاه میدان امام حسین(ع) ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و با اختصاص ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان در ۲ سال آینده خط ۲ قطارشهری به شیراز بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مرادی بیان داشت: با بهره‌برداری ایستگاه میدان امام حسین(ع) به‌عنوان تنها محور شمالی و جنوبی که میدان‌های ۱۵ خرداد، بسیج یا فلکه فرودگاه به سمت بلوار امیرکبیر در بر می‌گیرد تردد مسافر و ترافیک در این محور‌ها کاهش می‌یابد.

 وی از آغاز عملیات اجرایی خط ۳ مترو از تقاطع بصیرت معالی‌آباد به سمت ایستگاه راه‌آهن شیراز در دهه فجر خبر داد و افزود: با اجرای این طرح از ترافیک ناشی از  تردد بیش از ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه محور شهرک گلستان به تقاطع بصیرت جلوگیری و شاهد کاهش بار ترافیکی در این محور هستیم.

این مسؤول اظهار داشت: اتصال خط یک به ۳ به مرور زمان و در آینده نزدیک اجرا و شهروندان منطقه غرب شیراز نیز از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار