چاپ کد خبر: 53996
25 اردیبهشت 1400

آغاز واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا در سراسر کشور

علیرضا رئیسی 1
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش شدت شیوع کرونا در موج چهارم، گفت: از امروز واکسیناسیون گروه سالمندان بالای ۷۵ سال آغاز شد.

 به گزارش اول فارس ف علیرضا رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تشریح جزئیات این جلسه، افزود: سالمندان خیالشان راحت باشد که برای عزیزان ۷۵ به بالا به تعداد کافی واکسن کرونا در اختیار خواهیم داشت.

معاون امور بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: در بحث مهم واکسیناسیون، مرحله اول گروه بهداشت و درمان بودند که به پایان رسید، مرحله دوم سالمندان بالای ۸۰ سال هستند که آنهم رو به پایان است و از امروز واکسیناسیون بالای ۷۵ سال را اغاز کرده ایم.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: تاکید می کنم ۸۵ سال به بالا هایی که هنوز واکسن دریافت نکردند می توانند همچنان به مراکز بهداشت مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هر گروه سنی که اعلام می کنیم نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام ندارند. این عزیزان می توانند به مراکز مراجعه کنند و واکسیناسیونشان را انجام دهند.

وی افزود: چنین نیست که سهمیه کسی بسوزد، هرگاه مراجعه کنند واکسن شان محفوظ است، بسیار امیدواریم بتوانیم تا پایان این هفته گروه ۷۵ سال به بالا ها را تمام کنیم.

 دکتر رئیسی افزود: اواسط هفته اینده وارد واکسیناسیون ۷۰ سال به بالا خواهیم شد این گروه برای ما بسیار مهم است. افراد ۶۰ سال به بالا هم گروه بسیار مهمی برای ما هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اینکه اعلام کردیم از فردا ۷۵ ساله به بالا ها سنین کمتر تشریف نیاورند،جهت جلوگیری از ازدحام و معطل شدن از بیهوده امدن خودداری کنند.تلاش همه ما این است که واکسیناسیون همه افراد به موقع انجام شود.

راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون
دکتر رئیسی گفت: در سراسر کشور مراکز تجمیعی و خودرویی راه اندازی شده است. ظرفیت واکسیناسیون را بسیار بالا خواهیم برد و در آینده نزدیک قادر هستیم با رسیدن میزان قابل توجهی واکسن روزی ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تزریق کنیم گر چه الان هم ظرفیت واکسیناسیون ما روز به روز بالا تر می رود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: زمانی که اعلام می کنیم از چه سنی به بالا واکسن بزنند، اگر بعد از یک هفته با این عزیزان تماس گرفته نشد یا پیامکی داده نشد باید در سایت salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند شماره تلفن در دسترس وارد کنند و کد ملی فردی که متقاضی واکسن است را وارد کنند و همکاران من تا ۴۸ ساعت بعد با آن ها تماس خواهند گرفت.

جزئیات آخرین وضعیت شیوع کرونا ؛ قدردانی از مردم
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت کرونایی در کشور ، گفت: استانهای جنوبی و شرقی ما باید رعایت ویژه داشته باشند، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر جزو استان هایی هستند که حتما باید شیوه نامه های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

 دکتر رئیسی افزود: باعث خوشحالی است که تعداد شهر های قرمز ما به عدد سه رسید و این بسیار جای قدردانی و تشکر از مردم دارد. شاهد رعایت ویژه شیوه نامه ها و کاهش سفر ها بوده ایم. ۱۶ درصد نسبت به سال قبل در همین ایام کاهش مسافرت ها و تردد ها را داشتیم و این نشان می دهد مردم ما به خوبی رعایت می کنند.

ناقضان قرنطینه جریمه های سنگین می شوند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در ارتباط با افرادی که قرنطینه را نقض می کنند تصمیم گیری شد که این افراد باید جریمه سنگینی بشوند.

 دکتر رئیسی افزود: اگر چه کل کشور روند نزولی دارد اما بعضی از استانها باید مراقبت بیشتری داشته باشند.استانهای اذربایجان شرقی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از استانهایی هستند که حتما باید دقت بیشتری داشته باشند روند ورودی بیمارستانی ما کاهشی شده است.

توصیه های انتخاباتی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام انتخابات ، گفت: امروز روز پایان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری است از همین جا از همه کاندید ها و طرفدارانشان خواهش می کنم مراقبت کنیم که ضمن برگزاری انتخایات پر شور باعث شیوع کرونا نشویم.

دکتر رئیسی افزود: هر گونه تجمع کنترل نشده در فضای بسته با تراکم بالا بدون زدن ماسک ممنوع است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: باید از فضای باز استفاده و از تجمع های بزرگ دوری کنیم .
وی با تاکید بر اهمیت سوق دادن برنامه های انتخاباتی به سوی صدا و سیما و فضای مجازی ، گفت: صدا و سیما برنامه های خوبی برای تبلیغات دارد.
آقای رئیسی تصریح کرد: با توجه به اینکه الان کشور در شرایط پایدار است ،کاری نکنیم که موج پنجمی راه بیافتد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار