چاپ کد خبر: 55625
10 خرداد 1400

آغاز واکسیناسیون با واکسن ایرانی از هفته آینده

نمکی 3

به گزارش اول فارس ؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در آیین افتتاح ۳۱ طرح حوزه سلامت گیلان گفت : ما امروز سالم‌ترین و بی ضررترین واکسن بومی را تولید کردیم که از هفته آینده تزریق این واکسن در کشور آغاز می‌شود.

دکتر سعید نمکی افزود : این از محبت و مرحمت الهی بود که ما در کمتر از یک سال توانستیم واکسن ساز دنیا شویم و راه بیست ساله رو یک ساله رفتیم. 

وی گفت: تا پایان خرداد گروه‌های هدف بالای ۶۰ سال و بیماران خاص علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شود.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : برآورد کردیم که اگر ۸۵ درصد از مردم و بیماران خاص را واکسینه کنیم تا ۸۰ درصد جلوی مرگ میر کرونا گرفته خواهد شد.

دکتر سعید نمکی گفت : ما ساخت واکسن را از روز‌های اول در جهان شروع کردیم ۳ هزار برگه مکاتبه با پزشکان روس، چینی و همه پزشکان جهان داریم، ولی اجازه ندادیم که کسی تست واکسن را روی آن‌ها انجام دهد و گفتیم شاید فقیر باشیم، ولی حقیر نیستیم. 

وی گفت: ما در جنگ ۸ساله حتی یک میلیمتر از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم ما ملت امام حسینیم و اجازه نمی‌دهیم که واکسن کشور دیگری را روی مردم کشورمان امتحان کنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: این مملکت مملکت بزرگی است ما دانشمندان بزرگی را داریم، ما واکسن سازیم، ما پاستور و رازی را داریم پس واکسن کرونا را هم می‌توانیم بسازیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار