چاپ کد خبر: 94225
17 شهریور 1401

آفت بزرگ جهاد کشاورزی انتصاب افراد غیر متخصص توسط وزیر/مشکل حقوق و دستمزد کارکنان پابرجاست

نماینده رسیدگی به حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشاورزی خاطر نشان کرد: ساداتی‌نژاد بعد از ورود به این وزارتخانه پست‌های کلیدی را به افرادی داد که تخصص لازم در این بخش را ندارند و این آفت بزرگی برای وزارتخانه مهم کشاورزی است.

جمشید جان‌نثار در گفت‌وگو با  ایلنا، با بیان این ادعا که در جلسه رسیدگی به حل مشکل حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشاورزی که با حضور وزیر این وزراتخانه برگزار شد از نمایندگان واقعی کارکنان دعوت نشدند، گفت: کارکنان وزارتخانه ۱۴ تیر تجمع صنفی و قانونی خود را برگزار کردند اما حراست وزارتخانه از تجمع کارکنان ممانعت و تعدادی از آنها را بازداشت کرد.

وی با اشاره به درخواست مهلت ۲ هفته‌ای مدیر کل اداری وزارت کشاورزی از تجمع کنندگان، افزود: روز آخر مهلت ۲ هفته‌ای جلسه‌ای با حضور وزیر برگزار شد و حراست این افراد را وارد جلسه کرد و در نهایت خروجی این جلسه دلسرد کننده بود و نتوانست دردهای کارکنان را درمان کند.

به گفته جان نثار؛ حراست وزارتخانه تیم پیگیری را محدود کرده و حتی اجازه مرخصی به آنها را نمی‌دهند.

نماینده رسیدگی به حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشاورزی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در یکی از مصاحبه‌های خود گفت که کارکنان وزارت جهاد کشاورزی جهادی کار می‌کنند و درگیر مسائل پیش پا افتاده‌ای مانند حقوق و دستمزد نیستند اینجا این پرسش مطرح است که آیا کارکنان برای امرار معاش به حداقل‌های زندگی احتیاج ندارند؟

وی مدعی شد: ساداتی نژاد از وزارت علوم به وزارت کشاورزی تحمیل شده است و علاوه بر حقوقی که از وزارتخانه دریافت می‌کند ماهیانه حقوق هیات علمی به حساب وی واریز می‌شود. پس شخصی که ماهیانه بیش از ۴۰ میلیون دریافت می‌کند چه کسی این حق را به او داده که به کارمندی که ماهیانه ۵ میلیون دریافتی دارد بگوید جهادی زندگی کن.

وی مدعی شد:  تراست‌های متصل به وزارتخانه خط مشی کلی آنجا را تعیین می‌کنند!

جان نثار ادامه داد: بندی در قانون بودجه وجود دارد که بنا به آن دستگاه‌ها می‌توانند بعد از عملکرد خوب آنجا یک ماه پاداش حقوق را به کارکنان خود پرداخت کنند وزارتخانه ۱۰ روز پیش برای کارکنان ستاد و شرکت‌های مادر تخصصی‌هایش  یک ماه را پرداخت کرد اما اگر کشور در شرایط تحریم است همه کارکنان در همه استان‌ها باید در شرایط یکسان باشند. این تبعیض بین کارکنان ستاد و شهرستان‌ها قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به شکاف دریافتی‌های حقوق کارمندان دولت، تصریح کرد: آقای رئیسی بارها گفتند که قانون مدیریت خدمات کشوری را اصلاح خواهد کرد که این اقدام تا به امروز انجام نشده و نظام جامع حقوق و دستمزد که شعار آن را بارها تکرار کردند در محاق رفته است.

جان نثار تاکید کرد: ساداتی‌نژاد بعد از ورود به این وزارتخانه پست‌های کلیدی را به افرادی داد که تخصص لازم در این بخش را ندارند و این آفت بزرگی برای وزارتخانه مهم کشاورزی است.

همچنین در همین رابطه یحیی عزیزی دیگر  معترض به حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشاورزی با بیان اینکه افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان بعد از ابرتورم‌های جراحی اقتصادی اختلاف طبقاتی را تشدید کرده است، خاطر نشان کرد: افزایش حقوق کارمندان دولت تورم‌زا نیست و شکاف ایجاد شده با پیگیری قانون تسری از سوی نمایندگان مجلس کم خواهد شد.

گروه واتساپ اول فارس

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار