چاپ کد خبر: 39007
8 آذر 1399

آمار بارش سامانه جوی و بارانی فعال در استان فارس

به گزارش اول فارس ، مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بیشترین میزان بارش باران در استان به شهرستان نورآباد ممسنی مربوط بوده است که ۶۷ میلی‌متر میزان بارش در منطقه ثبت شده است.

مهرداد قطره سامانی  با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف این استان اظهار داشت: شهرستان نورآبادممسنی با ۶۷میلی‌متر بیشترین و در بوانات با ۱ میلی‌متر کمترین میزان بارش‌ها را شاهد بودیم.

وی افزود: سامانه بارشی اخیر همچنین سبب بارش ۴.۲ دهم میلی‌متر باران در شهرستان شیراز شده و میزان بارش باران شهرک گلستان شیراز نیز ۴.۹ دهم میلی‌متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: میانگین میزان بارش باران در استان فارس در سال زراعی جاری تاکنون ۴۳.۵ دهم میلی‌متر بوده که پیش‌بینی می‌شود در مدت مشابه سال گذشته با افزایش بارندگی روبه‌رو باشیم.

مدیریت بحران استانداری فارس نیز گفت: علی‌رغم تشدید سامانه بارشی در سراسر استان خوشبختانه تاکنون این بارش‌ها در استان فارس هیچ خسارت جدی در پی نداشته است.

رحیم آزادی با بیان اینکه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی شده است اظهار داشت: تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان استان اندیشیده شده و دستگاه‌های امدادی برای مواجه با خسارات احتمالی ناشی از این سامانه بارشی در حالت آماده باش قرار دارند.

م در استان فارسیزان بارندگی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمدرضا یکشنبه , ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

چرا اسم شهرستان گراش نیست.

رها یکشنبه , ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۵۷

این لیست ناقصه چون اسم شهرستان گراش قید نشده

آخرین اخبار