آمار ۲۴ ساعت گذشته کرونا در استان فارس: ۳۴ قربانی و ۲۱۰۰ مبتلای جدید

در ۲۴ ساعت گذشته، تلخ ترین روز کرونایی با از دست دادن ۳۴ شهروند استان فارس  و داغدار شدن خانواده های آنان سپری شد.

drhemati26amhs 300x169 1 2 

به گزارش اول فارس از شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر تلخ و ابراز تاسف از شرایط بحرانی کنونی که هر روز شاهد از دست دادن جمعی از هم استانی هایمان هستیم، گفت: متاسفانه ۳۴ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» همچنین از شناسایی بیش از دو هزار و ۱۰۰ مبتلای جدید در روز گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۳۷۶ هزار نمونه آزمایشگاهی در فارس از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، تاکنون ۹۱ هزار و ۴۸۳ مورد مثبت شناسایی شده است.

۲۱۳ بیمار کروناویروس در وضعیت وخیم

این مقام مسوول در ادامه با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۴۹۹ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۲۱۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۷۷ هزار و ۶۱۳ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه استان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز درآمده و محدودیت های جدید در استان اعمال شده است، افزود: ظرفیت اشغال تخت های بیشتر بیمارستان های استان تکمیل شده و بیماران مبتلا به کرونای بسیاری از بیمارستان های استان برای دریافت خدمات در لیست انتظار قرار دارند.

دکتر همتی خطاب به مردم فهیم استان فارس گفت: کنترل بیماری به مسوولیت پذیری تک تک افراد جامعه بستگی دارد، در حال حاضر عده ای از مردم به دلیل بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد، به بیماری مبتلا می شوند و جان خود را از دست می دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار