چاپ کد خبر: 34611
8 شهریور 1399

آخرین آمار کروناویروس استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته تا۸ شهریور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری های تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد.

8sh drhemati

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعای حسینی، از بررسی ۲۵۱ هزار و ۹۹۹ آزمایش در آزمایشگاه های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۴۲ هزار و ۸۷۱ بیمار به کروناویروس در فارس به اثبات رسیده است.

او با ابراز تاسف جان باختن ۱۱ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جمع جان باختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۷۹۶ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تاکنون ۳۹ هزار و ۵۴۲ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۷۱۸ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه، خدمات درمانی دریافت می کنند.

او با تاکید بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و دیگر عزاداران حسینی، پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها را رعایت کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار