چاپ کد خبر: 76322
8 اسفند 1400

آموزش تهیه شیرینی نخودچی خانگی برای عید نوروز+ویدئو

شیرینی نخودچی 1

دیگر چیزی به عید نوروز باقی نمانده است و خیلی از ما، بعد از انجام خانه‌تکانی و خریدهای قبل از عید، مشغول تهیه شیرینی خانگی برای نوروز می‌شویم. به گزارش اول فارس، شیرینی نخودچی یکی از شیرینی‌های ثابت عید نوروز است که کسی نیست که طعم و عطر آن را دوست نداشته باشد.

در این ویدیو از آموزش‌های آشپزی ، طرز تهیه شیرینی نخودچی خوشمزه را به بهترین روش به شما آموزش می‌دهیم و مطمئن باشید که نتیجه‌ی این آموزش یک شیرینی نخودچی بسیار خوشمزه با بافت فوق‌العاده خواهد بود.

مواد لازم

  • آرد نخودچی: ۳۰۰ گرم
  • پودر قند: ۱۵۰ گرم
  • روغن جامد: ۱۵۰ گرم
  • پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری

میزان: ۵۰۰ گرم

زمان پخت: ۱ ساعت

طرز تهیه شیرینی نخودچی

۱-فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. سپس روغن جامد را درون ظرف هم‌زن بریزید و کمی هم بزنید تا بافت آن یکدست شود.

۲-حالا پودر قند حریر را روی روغن الک کنید و آنقدر مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست، سفید، پفکی و سبک (مانند تصویر) شود. سپس پودر هل را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شود.

۳-آرد نخودچی باکیفیت را روی ترکیب روغن، پودر قند و هل، الک کنید و با لیسک مواد را مخلوط کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پس از مخلوط شدن مواد، به یک بافت پودری می‌رسید. سپس باید مواد را آنقدر با دست ورز دهید تا خمیر لطیفی به دست بیاید و منسجم شود.

۴-زمانی که خمیر منسجم شد آن را درون یک نایلون قرار دهید و اجازه بدهید حداقل به مدت ۸ ساعت، در دمای محیط استراحت کند.

۵-حالا خمیر را مابین دو کاغذ روغنی به ضخامت ۲ سانت باز کنید. پس از باز شدن خمیر، قالب‌های ۴پر و ۵پر را درون آرد زده و سپس همه‌ی خمیر را قالب بزنید.

۶-سپس شیرینی‌ها را خیلی آرام برداشته و آن‌ها را روی کاغذ روغنی داخل سینی فر بچینید.

۷-برای تزیین شیرینی‌ها، به کمک یک چوب کبریت و زعفران غلیظ دم‌کرده، یک نقطه روی شیرینی‌ها قرار دهید.

۸-سینی فر را داخل فر از قبل گرم شده، طبقه‌ی وسط به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا شیرینی‌ها بپزد. زمانی که سینی شیرینی‌ها را از داخل فر خارج کردید، اجازه دهید تا کاملا خنک شود سپس شیرینی‌ها را از داخلی سینی خارج کرده و داخل ظرف سرو بچینید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار