چاپ کد خبر: 34356
1 شهریور 1399

آنچه باید در مورد سفر به سوئیس بدانید+تصاویر

هر آنچه باید در مورد سفر به سوییس به مناسبت روز ملی این کشور بدانید

یکی از امن‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که طبیعت بکر و خیره‌ کننده آن، هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. هرچند سوئیس بسیار دیدنی و جذاب است، اما مقصد ارزانی برای گردشگران نیست.

بااین‌حال اگر می‌خواهید اسکی در کوه‌های آلپ را امتحان کنید، شکلات‌های خوش طعم سوئیسی را مزه کرده و به دیدار قلعه‌های قرون وسطایی بروید، بهترین زمان سفر به سوییس را انتخاب کرده و کوله‌بار خود را آماده سفر کنید. در ادامه همراه باشید تا راهنمای سفر به سوییس به مناسبت روز ملی این کشور را به شما توضیح دهیم.

تاریخچه روز ملی سوئیس

5445051

اول اوت مصادف با ۱۱ مرداد را روز ملی سوئیس می‌نامند. این روز یک تعطیلات رسمی در سراسر کشور سوییس است که جشن گرفته می‌شود. اولین بار این روز در سال ۱۸۹۱ شکل گرفت و در سال ۱۹۹۴ به یک تعطیلات رسمی تبدیل شد.

اما چرا اول اوت برای روز ملی سوییس انتخاب شده است؟ در سال ۱۲۹۱ سه ایالت سوییس توافق‌نامه‌ای را امضا کرده و با یکدیگر متحد شدند. این توافق‌نامه پایه و اساس شکل‌گیری سوییس فعلی بوده است. در متن آن مستقیما تاریخ اول اوت نوشته نشده و از آغاز ماه اوت نام برده شده است. به همین دلیل روز اول ماه اوت را به عنوان روز ملی تاسیس کشور سوییس می‌نامند.

هر ساله در این روز در محلی که توافق‌نامه امضا شده است، جشن گرفته می‌شود. خانواده‌ها در کنار یکدیگر جمع شده و به دیدن هم می‌روند. در سطح کشور هم آتش ‌بازی و رژه برگزار می‌شود. یکی از سنت‌های محبوب برای جشن گرفتن روز ملی سوییس که به تازگی در این کشور رواج پیدا کرده ، صرف صبحانه در مزارع است. خانواده‌ها با فرزندان خود به مزارع می‌روند تا هم طرز تهیه شیر، پنیر و نان محلی را تجربه کنند و هم یک صبحانه روستایی میل کنند.

راهنمای سفر به سوئیس به مناسبت روز ملی آن

سوییس بدون شک یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که سفر کردن به آن می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر را برایتان رقم بزند. اما واقعیت این است که سفر به سوییس ارزان نیست. شاید سوییس یک مقصد ارزان نباشد، اما سرشار از جاذبه‌های گردشگری از کوه‌های آلپ تا دریاچه‌ها گرفته و قلعه‌های قرون وسطایی است و مردمانی بسیار مهربان و مهمان‌نواز دارد. اگر شما هم قصد بازدید از سوییس را دارید، پیشنهاد می‌کنم که راهنمای سفر به این کشور سرسبز و زیبا را در ادامه بخوانید.

بهترین زمان سفر به سوئیس

5445050

سوئیس یکی از معدود کشورهایی به شمار می‌رود که در تمام فصول سال دیدنی است. به همین علت بهترین زمان سفر به سوییس، کاملا به خود شما وابسته است. باید ببینید که از سفر به سوییس چه هدفی دارید؟ بازدید از پیست‌های اسکی؟ خرید شکلات یا کوه‌نوردی در میان رشته‌ کوه‌های آلپ؟

بااین‌حال بیشتر گردشگران در فصل بهار و تابستان (از ماه می تا سپتامبر – اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر) به سوییس سفر می‌کنند. اگر چه آب‌وهوای کوهستان تا ماه ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر) گرم نمی‌شود، اما در ماه‌های اوت و ژوئیه (اواسط تیر تا اواسط شهریور) دمای هوا گرم شده و دیگر برفی در کوهستان‌ها نخواهد بود. در این فصل بیشترین درجه حرارت سوییس به ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و تقریبا هوا بدون رطوبت است.

شولدر سیزن سوئیس (دوره‌ای از سال که بین فصل رونق و رکود گردشگری قرار می‌گیرد و خدمات به قیمت پایین‌تر و نرخ تشویقی عرضه می‌شود) از ماه آوریل تا اواخر ماه می (اواسط فروردین تا اواسط خرداد) و از اواخر ماه اکتبر تا پایان ماه نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) است. این فصل بین دو فصل تابستان و زمستان قرار می‌گیرد. چرا که در فصل تابستان گردشگران برای بازدید از طبیعت سرسبز به سوییس سفر کرده و در فصل زمستان با هدف اسکی به این کشور سفر می‌کنند.

به همین دلیل اگر می‌خواهید سفر ارزان‌تر و خلوت‌تری را تجربه کنید، شولدر سیزن سوئیس می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. چرا که شهرهای توریستی تقریبا خالی و آرام بوده و فرصت خوبی برای گشت‌وگذار در میان کوه‌های آلپ است. البته در این دوره نمی‌توان آب‌وهوای سوییس را پیش‌بینی کرد. ممکن است که درجه حرارت متغیر باشد.

فصل زمستان در سوییس همان فصل اسکی است. در فصل اسکی که از ماه دسامبر آغاز شده و تا ماه مارس ادامه دارد (اواسط آذر تا اواسط فروردین)، شهرهای توریستی بسیار شلوغ شده و همه چیز گران‌تر می‌شود. البته اگر اهل اسکی باشید، این شلوغی و هزینه بالا برایتان اهمیت نخواهد داشت، چرا که سوییس بهترین مکان اسکی در جهان شناخته می‌شود. هوا در این فصل بسیار سرد است و دمای آن به منفی ۲ و منفی ۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

جاذبه‌های گردشگری سوییس

سوئیس را می‌توان یک بهشت زمینی دانست که در میان طبیعت سرسبز و رشته کوه‌های آلپ قرار گرفته است. به همین دلیل این کشور سرشار از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است. همچنین در کنار جاذبه‌های سرسبز سوئیس، این کشور میزبان بناهای تاریخی متعددی هم محسوب می‌شود که در ادامه ۱۰ تا از مشهورترین جاذبه های طبیعی و تاریخی سوییس را به شما معرفی می‌کنیم.

گریندلوالد

5445061

گریندلوالد بخشی از منطقه اینترلیکن استان برن سوئیس است. این روستا در ارتفاع ۱۰۳۴ متر بالاتر از سطح آبهای آزاد قرار ‏دارد‎. ‎‏ این منطقه که به عنوان یکی از زیباترین مناطق سوئیس شناخته می شود، همواره مورد علاقه ی توریست ها و اسکی بازان ‏می باشد. گریندلوالد به دلیل مجاورت با کوه های آلپ، داشتن طبیعتی بی نظیر و بکر، آبشارهای زیبا و طبیعی، تله کابینی فوق ‏العاده هیجان انگیز و لذت بخش، از دلایل انتخاب گردشگران ورودی این منطقه می باشد. ‏ ‏‏ ‏ 

 آبشار راین

5445047

آبشار راین در شهر زوریخ قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای اروپا است که حجم بسیار زیادی آب از آن جریان دارد و به همین دلیل بسیار مشهور است.

دریاچه ژنو

5445046

دریاچه ژنو بزرگ‌ترین و یکی از زیباترین دریاچه‌های اروپا به شمار می‌رود. این دریاچه نه تنها چشم‌اندازی خیره‌کننده از کوه‌های آلپ دارد، بلکه در فصل تابستان به محل اصلی تفریح‌های آبی تبدیل می‌شود.

ماترهورن

5445049

ماترهون یکی از منحصربه‌فردترین کوه‌های سوئیس است که رکورددار بیشترین عکس در جهان است. ماترهون برای کوهنوردی، اسکی و گشت‌وگذار در روستاهای اطراف بسیار محبوب است.

دریاچه لوگانو

5445056

دریاچه لوگانو از دیگر جاذبه‌های طبیعی سوییس بوده که بسیار دیدنی است. جالب است بدانید ساکنان اطراف این دریاچه با فرهنگ و زبانی ایتالیایی در میان کشور سوئیس زندگی می‌کنند.

قلعه‌های بلینزونا

5445052

منطقه بلینزونا شامل دو قلعه به نام‌های مونت‌بلو و ساسو کوربارو است که از قلعه‌های تاریخی و دیدنی این منطقه به شمار می‌روند.

صومعه سنت گال

5445053

صومعه سنت گال به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو، یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های قرون وسطایی در جهان به شمار می‌رود که در قرن هشتم تا نوزدهم از مهم‌ترین صومعه‌های اروپا بوده است.

قلعه شیلون

5445060

قلعه شیلون یکی از دیدنی‌ترین قلعه‌های تاریخی سوئیس است که در جزیره کوچکی در اطراف دریاچه ژنو قرار دارد.

شهر تاریخی برن

5445059

شهر تاریخی برن با حال‌وهوای قرن پانزدهم و شانزدهم، شما را به دوران رنسانس دعوت می‌کند تا در میان گذرگاه‌های طاقی و آب‌نماها کمی هم به تاریخ سفر کنید.

هزینه تفریح و سرگرمی در سوییس

هزینه ورودی موزه‌ها حدود ‍‍۱۰ دلار است. هزینه فعالیت‌های ماجراجویانه در طبیعت سوییس همچون کوهنوردی در میان رشته کوه‌های آلپ از ۷۰ دلار شروع می‌شود. پاراگلایدر ۱۶۱ دلار هزینه دارد و در فصل زمستان کمی هم گران‌تر می‌شود. بلیت بالابرهای اسکی از ۲۷ تا ۷۵ دلار هزینه دارد و هزینه آن متناسب با مدت زمان اقامت یا نوع کوه‌ها متفاوت است.

حمل‌ونقل در سوییس

5445054

تمامی شهرهای سوئیس به وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون اتوبوس‌ها، قطارها و متروها مجهز هستند. سیستم حمل‌ونقل عمومی در این کشور بسیار امن، تمیز و قابل اعتماد است. اوبر (تاکسی آنلاین) هم در شهرهای بازل، ژنو و زوریخ در دسترس بوده و می‌توانید از آن استفاده کنید. کرایه‌های اوبر بسیار ارزان‌تر از کرایه‌های تاکسی در سوییس است. در شهرهای بزرگ می‌توانید دوچرخه هم کرایه کنید.

اگر قصد دارید که هزینه حمل‌ونقل عمومی خود را کاهش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که کارت‌های مخصوص (Swiss Half Fare Card) را خریداری کنید. این کارت‌ها را می‌توانید برای استفاده از قطار، اتوبوس، راه‌آهن‌های کوهستانی و قایق استفاده کرده و در مجموعه هزینه ارزان‌تری برای جابه‌جایی خود پرداخت کنید. البته تنها در صورتی خرید این کارت‌ها مقرون به صرفه است که بدانید هزینه حمل‌ونقلتان بیش از ۲۴۲ دلار می‌شود. چرا که این کارت‌ها ۱۲۱ دلار فروخته می‌شوند و تا حدود ۲۴۲ دلار امکان سفر دارند.

بااین‌حال بهترین روش حمل‌ونقل در سوییس، استفاده از قطار است. بیشتر افراد محلی از قطار استفاده می‌کنند و به همین علت یک وسیله حمل‌ونقل اقتصادی و کارآمد به شمار می‌رود. برای یک سفر دو ساعته با قطار حدود ۳۰ دلار باید هزینه کنید. اتوبوس‌ هم از دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی مناسب در سوییس به شمار می‌رود که برای یک سفر ۹۰ دقیقه با اتوبوس حدود ۱۳ دلار باید هزینه کنید.

سوئیس کشور کوچکی است و برای جابه‌جایی میان شهرهای آن بهتر است که از پروازهای داخلی استفاده نکنید. چرا که پروازها گران بوده و مقرون به صرفه نیستند. به جای استفاده از پرواز، قطار یا اتوبوس را انتخاب کنید.

به‌طورکلی سوئیس و به ویژه سیستم حمل‌ونقل عمومی آن ارزان نیست. به همین دلیل کارت‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای تخفیف‌های گروهی خرید بلیت و … برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود. شما هم می‌توانید از فرودگاه مدل‌های مختلف این کارت‌ها را بررسی کرده و مقرون به صرفه‌ترین آن را خریداری کنید تا هزینه‌های حمل‌ونقل خود را کاهش دهید.

اقامت در سوئیس

5445055

سوئیس به دلیل آنکه یک کشور توریستی محسوب می‌شود، هتل‌ها و هاستل‌های فراوانی دارد. هزینه اقامت در هاستل در یک شهر کوچک برای هر شب حدود ۳۰ دلار و در شهرهای بزرگ‌تر حدود ۵۰ دلار خواهد بود. هتل‌ها در سوییس بسیار گران هستند. بیشتر هتل‌ها دارای وای‌فای و صبحانه بوده و هزینه اقامت برای یک شب در یک اتاق دو تخته از ۸۱ تا ۱۲۱ دلار متغیر است. اگر به دنبال یک هتل بهتر باشید، احتمالا باید شبی ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار هزینه کنید.

اما اگر صرفه‌جویی در هزینه‌ها برایتان اهمیت دارد، به جای اقامت در هتل‌ها و هاستل‌ها می‌توانید از خدمات Airbnb استفاده کنید. هزینه اقامت در یک اتاق حدود ۳۰ دلار و هزینه اقامت در یک خانه دربست حدود ۶۰ دلار است.

بالمرز، فانی‌فارم، یوث‌هاستل، هاستل بایبر، سیتی هاستل، نیون هاستل، هتل برن بک‌پکر و هاستل گلاک از اقامتگاه‌های معروف کشور سوییس محسوب می‌شوند که در شهرهای زوریخ، اینترلاکن، برن و ژنو قرار دارند.

خورد و خوراک در سوئیس

5445058

هزینه خورد و خوراک در سوییس بسیار بالا است. برای مثال یک لیوان قهوه استارباکس حدود ۸ دلار هزینه دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای کاهش هزینه‌های خود در سفر به جای رفتن به رستوران‌ها، از سوپرمارکت‌ها خرید کرده و خودتان آشپزی کنید.

برای خرید ماکارونی، برنج، تخم مرغ، میوه و سبزیجات به اندازه یک هفته حدود ۱۳۱ دلار باید هزینه کنید. همچنین در سوپرمارکت‌ها می‌توانید غذاهای آماده را به قیمت ۵ تا ۹ دلار پیدار کنید. برای صرف ناهار، کافه‌ها بسیار ارزان‌تر از رستوران‌ها هستند. برای مثال یک وعده غذایی در کافه ۹ تا ۱۵ دلار هزینه دارد، درحالی‌که در یک رستوران حدود ۲۰ دلار خواهد بود.

به‌طورکلی ممکن است که برای تمام وعده‌های غذایی یک روز خود حدود ۴۵ دلار هزینه کنید، اما اگر از خوردن بعضی از وعده‌های غذایی صرف‌ نظر کنید، می‌توانید این هزینه را تا ۲۰ دلار کاهش دهید. اما اگر قصد دارید که به رستوران‌های سوییسی رفته و غذاهای مخصوص این کشور را امتحان کنید، بیرچر موسلی، فوندوی پنیر، راکلت، رستی، ریزوتوی زعفران، برنر پلاته و زاپف را حتما در فهرست غذاهای خود بگذارید. این غذاها در سوییس بسیار مشهور بوده و واقعا خوشمزه‌اند.

امنیت در سوئیس

5445057

سوئیس یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. به همین افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند و حتی زنان بدون هیچ دغدغه‌ای سوییس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. تنها جرم رایج در سوییس آن هم در مناطق بسیار شلوغ گردشگری، کیف‌قاپی است. به همین دلیل بهتر است که جانب احتیاط را رعایت کرده و مراقب اموال خود باشید.

در  پایان

همان‌طور که گفتیم سوئیس بسیار دیدنی بوده و بهترین زمان سفر به این کشور فصل تابستان است. اگر در ماه اوت در فصل تابستان به این کشور سفر کنید، نه تنها می‌توانید از طبیعت زیبای سوییس لذت ببرید، بلکه جشن روز ملی سوییس را هم تجربه خواهید کرد.

منبع: لست سکند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار