چاپ کد خبر: 32532
29 تیر 1399

آیا اگر نتیجه تست آنتی بادی کووید-۱۹ من مثبت باشد، ایمن هستم؟

در حال حاضر با توجه به اینکه موارد متعددی از انجام تست های آنتی بادی کرونا در دنیا مطرح شده ، پرسش های سوالات متعددی نیز از این نوع برای افراد جامعه شکل گرفته است.

تست های مختلف ویروس کرونا چه تفاوتی دارند؟ - مجله پزشکی درمانکده

به گزارش اول فارس، دکتر امیر امامی ،عضو هیات علمی میکروبشناسی دانشگاه و رئیس کمیته اجرایی کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره می گوید:در حال حاضر مطالعات متعددی در حال انجام بر روی بیماری کروناویروس جدید از جمله ایمن زایی و ساخت واکسن آن در دنیا مطرح شده که بر این اساس نتایج مختلف که در مقالات متعدد ارائه می شود، مورد تفاسیر مختلف و گاه اشتباه قرار گرفته است. همین امر باعث شده است برخی از افراد دچار سردرگمی این بیماری و کاهش حساسیت در مواردی از این بیماری شوند. بنابراین این پرسش مطرح می شود که:

آیا باید آزمایش آنتی بادی دریافت کنم؟

در پاسخ می‌توان گفت: اگر کنجکاو هستید که آیا در گذشته COVID-۱۹ داشته اید، بله، منطقی است که آزمایش آنتی بادی انجام دهید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که بر اساس گزارش های مطرح شده در مورد این دسته از کیت‌ها (با برندهای مختلف) تا به امروز تعداد زیادی از موارد مثبت کاذب نیز برای آنها ثبت شده است. اما اگر نتیجه تست آنتی بادی مثبت اعلام شود، اگرچه می تواند نشان دهد که ما در گذشته به این ویروس آلوده شده ایم، اما نمی تواند نشان دهنده ایمن بودن ما نسبت به این بیماری و عدم امکان آلودگی مجدد باشد.

رئیس کمیته اجرایی کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  همچنین افزود: بنابراین در نظر داشته باشیم حتی اگر تست آنتی بادی ما مثبت باشد، به اندازه فردی که تست آنتی بادی او منفی هست مستعد آلودگی به بیماری کووید-۱۹ هستیم. از این رو توصیه می شود حتی اگر آنتی بادی داشته باشیم، استفاده از ماسک در مکان ‌های پرتجمع، جامعه و حفظ فاصله اجتماعی در مورد این بیماری عفونی جهانی هنوز هم برای ما و همه مهم است و در همه حال با تهدید مداوم این بیماری روبرو هستیم.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار