چاپ کد خبر: 72344
30 دی 1400

چرا تعاون روستایی کالاهای مورد نیاز روستائیان را اینترنتی توزیع نمی کند؟

روستایی

“در حالی که رئیس مرکز ارتباطات سازمان تعاون روستایی  گفت: مقرر شده است که برای توزیع مناسب میوه شب عید سیب و پرتقال با قیمت مصوب به‌صورت هوشمند در سامانه‌های توزیع هوشمند عرضه شود.

این گفته  رئیس مرکز ارتباطات، امور مجلس و استان‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتگو با تسنیم در واکنش به ایجاد وقفه در توزیع برنج‌های وارداتی در سامانه بازرگام اظهار کرد: ارائه خدمات توزیع هوشمند کالاهای اساسی تداوم خواهد داشت و به‌صورت مستمر توزیع می‌شود. “


برکسی پوشیده نیست که تعاون روستایی با هدف خدمات رسانی به کشاورزان و روستائیان  و با سرمایه هزاران روستائی و کشاورز ایجاد شده است و وظیفه ذاتی دارد که کالا و خدمات مورد نیاز روستائیان عضو خود را در سراسر کشور تامین و توزیع کند.

هرچند تعاون روستائی میتواند در زمانه های بحران از پتانسیل های اقتصادی و اجتماعی خود با هدف رفع محرومیتها و خدمات رسانی به اقشار روستائی بهره برد ولی ورود این سازمان به فعالیتهایی که عملا زیر ساخت مناسب آن را نیز ندارد و جامعه هدف آن هم اقشار شهری است که براحتی به شبکه های توزیع اینترنتی هم دسترسی دارند با سوالاتی روبروست:

آیا سازمان تعاون روستائی برنامه ای هم برای توزیع گسترش فیزیکی و فروشکاهی  اقلام مورد نیاز روستائیان عضو دارد؟ آیا فروشگاه های تعاونی های روستائی همچنان بر روال سالیان پیش فعالیت دارند؟ 

در ماه های اخیر شاهد اعلام توزیع گسترده اینترنتی مرغ منجمد و دیگر کالاهای اساسی آن هم تنها در چند شهر بزرگ با مدیریت سازمان و شبکه تعاون روستایی بوده ایم .آیا این سازمان می تواند این خدمات اینترنتی را برای اقشار محروم روستایی عضو هم فراهم کند؟

تعاون روستایی سالهاست عملا فروشگاه های قانونی خود که جزء اساسی اساسنامه اش بوده است را جمع آوری کرده است و صرفا به توزیع تنها برخی اقلام مانند کود شیمایی و آرد روستائیان محدود کرده است آیا می تواند تجارب تجارت الکترونیکی اخیر خود را در حوزه تامین همین محدود اقلام برجای مانده در تعامل با روستائیان نیز گسترa داده و مثلا آرد روستائیان یا کود شیمیایی مورد نیاز آنان را اینترنتی توزیع نماید؟

آیا سازمان تعاون روستایی می تواند میوه ، مرغ منجمد و برنج و دیگر کالاهای اساسی مورد نیاز روستائیان عضو خود را هم نه بصورت الکترونیکی و اینترنتی بلکه با همان شرایط عادی فروشگاهی تامین و در این شرایط سخت معیشتی روسئانیان آنان را یاری نماید؟

آیا این سازمان عریض و طویل که سالها از عمر قانونی آن گذشته است و هر بار با بکار بستن تدبیری تازه سعی از ممانعت از واگذاری خود به بخش غیر دولتی می نماید اینبار هم سعی دارد از برخی مشکلات موقتی موجود در جامعه شهری برای ادامه حیات سازمانی خود بهره ببرد ؟

آیا این سازمان و شبکه تعاونی تحت مدیریت آن قانونا می تواند به معاملاتی وارد شوند که از حیطه وظایف و ماموریت قانونی آنها خارج است؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار