چاپ کد خبر: 86668
24 خرداد 1401

آیا جانی دپ برای بازی در فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» بازمی‌گردد؟

pic 164

بازگشت احتمالی جانی دپ به فرانچایز «دزدان دریایی کارائیب» همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در چند سال گذشته، حضور مجدد او در این فرنچایز به دلایل مختلفی تحت بررسی قرار گرفت. ممکن است برای گفتن این نکته خیلی زود باشد، اما از رویدادهای اخیر می‌توان برای نتیجه گیری این موضوع استفاده کرد.

در حالی که حضور جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپارو یکی از بزرگ‌ترین دلایلی بود که «دزدان دریایی کارائیب» به عنوان یک فرنچایز موفق مطرح شد، اما ادامه‌ی مشارکت او در سال‌های اخیر نسبتا نامشخص بوده است. در دهه‌ی ۲۰۱۰، بازی‌های ضعیف دپ در آخرین قسمت‌های «دزدان دریایی کارائیب» و سایر پروژه‌هایی که در آن دهه با آن‌ها درگیر بود، او را تحت تاثیر قرار داده بود.

علاوه بر این، پس از اتهاماتی که امبر هرد به او وارد کرد، حضور جانی دپ در یک پروژه موفقیت آن را زیر سوال می‌برد، بنابراین او از «دزدان دریایی کارائیب» کنار گذاشته شد. با این حال، پس از برگزاری دادگاه جانی دپ و امبر هرد، افکار عمومی به شدت به نفع دپ تغییر کرد، تا جایی که بسیاری از مردم ابراز علاقه کرده‌اند تا دپ دوباره در فیلم ظاهر شود.

همانطور که گفته شد، هنوز مشخص نیست که آیا جانی دپ واقعا قرار است نقش کاپیتان جک اسپارو را در دزدان دریایی کارائیب بازی کند یا خیر. با این حال، علی‌رغم رابطه‌ی طولانی مدت او با این مجموعه، بسیاری از شواهد، به ویژه صحبت‌های تکان دهنده‌ی خود دپ در دادگاه در مورد دیزنی و اتفاقات پیرامون انتخاب بازیگران، در حال حاضر شواهد نشان می‌دهند که او باز نخواهد گشت.

فیلم بعدی دزدان دریایی کارائیب چیست؟

pic 165

 

در حال حاضر، دو فیلم از دزدان دریایی کارائیب در حال ساخت است. فیلم اول «دزدان دریایی کارائیب ۶» به کارگردانی خواکیم رونین است. دومین فیلم در حال توسعه هم فیلمی جدید و بی‌ارتباط با فیلم‌های قبلی است که قرار است مارگو رابی به عنوان قهرمان داستان در آن حضور داشته باشد.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا فیلم دزدان دریایی کارائیب رابی اسپین‌آف فرنچایز اصلی است یا یک راه‌اندازی کامل خواهد بود، اما حتما زمانی که روند تولید این فیلم و «دزدان دریایی کارائیب ۶» پیش‌تر رود، جزئیاتی از آنها منتشر خواهد شد.

چرا دیزنی بدون جانی دپ دزدان دریایی کارائیب را می‌سازد؟

pic 166

در چند سال گذشته، دیزنی تلاش کرد تا فرنچایز دزدان دریایی کارائیب را بدون حضور جانی دپ پیش ببرد. حتی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه او رسما از این فرنچایز کنار گذاشته شده (از طریق ایندیپندنت) و دلیل آن هم گفته شد، منتشر گردید. دو قسمت آخر دزدان دریایی کارائیب، تا حد زیادی در مقایسه با فیلم‌های قبل از خود ضعیف‌تر بودند و بیشترین انتقاد وارد شده به‌ آنها این بود که جک اسپارو دپ به شخصیتی بدتر از خود او تبدیل شده است.

یکی دیگر از مشکلات جانی دپ در آن زمان این بود که دیگر فیلم‌هایی که او در آنها بازی کرده بود هم برای موفقیت مشکل داشتند. فیلم «رنجر تنها» در سال ۲۰۱۳ مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و تبدیل به یک شکست عظیم در باکس آفیس شد و دیگر فیلم‌هایی که او در دهه ۲۰۱۰ در آنها بازی کرده بود مانند «تعالی»، «مردخای» و «آلیس آن سوی آینه» هم با استقبال ضعیف و بازدهی مشابهی روبرو شدند. واضح بود که دپ قدرت سوپراستاری سابق را ندارد و بازی او در «مردگان حکایت نمی‌کنند» آنقدر بد بود که نامزدی دو جایزه تمشک طلایی را برای او به ارمغان آورد.

البته بزرگترین عامل جنجال پیرامون جانی دپ و امبر هرد لود. هرد ادعا کرد که دپ در طول ازدواجشان با او بدرفتاری کرده است و وجه‌ی دپ را در میان عموم مردم بد کرد. اعتقاد بر این است که استرس ناشی از طلاق دپ یکی از عوامل اصلی رفتار دپ در طول ساخت فیلم «مردگان حکایت نمی‌کنند» بود. بحث و جدل پیرامون دپ زمانی که برای بازی در نقش گلرت گریندل والد در مجموعه «جانوران شگفت انگیز» انتخاب شد، به یک نقطه گیر تبدیل شد و مدز میکلسن که جایگزین او در «جانواران شگفت‌ انگیز: اسرار دامبلدور» شد، نشانه آشکاری از عدم تمایل شرکت‌ها به همکاری با او بود. در آن زمان، دپ نه تنها به خاطر بازیگری، بلکه به خاطر رفتارهای شخصیتی‌اش مشکل ساز بود، بنابراین منطقی بود که دیزنی هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا از او فاصله بگیرد.

درخواست برای بازگرداندن جانی دپ به دزدان دریایی کارائیب

pic 167

در حالی که تردیدهای زیادی در مورد آینده‌ی جانی دپ با دزدان دریایی کارائیب وجود دارد، طرفداران از تلاش برای دیدن دوباره او در نقش کاپیتان جک اسپارو دست برنداشته‌اند. یکی از نمونه‌های قابل توجه این موضوع دادخواستی در سایت Change برای بازگرداندن دپ به عنوان جک اسپارو است که در حال حاضر نزدیک به یک میلیون امضا دریافت کرد. در حالی که بعید است این دادخواست آنلاین تاثیر مهمی داشته باشد، اما نشان می دهد که هزاران نفر هنوز از جانی دپ حمایت می‌کنند، آن هم در شرایطی که استقبال عمومی از او در کمترین میزان خود بود.

آنچه جانی دپ درباره‌ی بازگشت به دزدان دریایی کارائیب گفته است

pic 168

ملموس‌ترین شواهد در مورد اینکه آیا جانی دپ به «دزدان دریایی کارائیب» بازخواهد گشت یا نه، گفته‌های خود اوست. در جریان دادگاه دپ علیه هرد، او نه تنها تایید کرد که از این فرنچایز خارج شده است، بلکه همچنین گفت که حتی اگر دیزنی به او «۳۰۰ میلیون دلار و یک میلیون آلپاکا» پیشنهاد دهد، باز نخواهد گشت. واضح است که دپ پس از واکنش آنها در مورد اتهاماتی که هرد نسبت به او مطرح کرده بود، ناراحت شد و علاقه‌ی بسیار کمی به دیزنی دارد و این احتمالا بزرگ‌ترین مانع برای بازی مجدد او در نقش جک اسپارو خواهد بود.

همانطور که گفته شد، حمایت عمده از بازگشت جانی دپ توسط تهیه کننده دزدان دریایی کارائیب، جری بروکهایمر، صورت می گیرد. در حین تبلیغ فیلم «تاپ گان: ماوریک»، از بروکهایمر در مورد اینکه آیا دپ به فرنچایز بازخواهد گشت یا خیر، سؤال شد، که بروکهایمر پاسخ داد «آینده هنوز تصمیم‌گیری نشده است».

مدیر سابق دیزنی فکر می‌کند که دپ می‌تواند پس از حکم دادگاه به دزدان دریایی کارائیب بازگردد

pic 169

پس از برنده شدن جانی دپ در دادگاه علیه هرد، نظرات درباره‌ی دپ نسبت به آنچه چند سال پیش بود، نه تنها در میان عموم مردم، بلکه در بین افرادی که در نقش‌های اجرایی نیز حضور داشتند، کاملا تغییر کرده است. یکی از مدیران سابق دیزنی در مصاحبه‌ای با People گفته است که آنها فکر می‌کنند دپ به دنبال این حکم بسیار محبوب‌تر خواهد شد و آماده‌ی بازگشت به دزدان دریایی کارائیب است.

با تمام این حرف‌ها، در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که جانی دپ به دزدان دریایی کارائیب بازگردد. در حالی که افراد در نقش‌های اجرایی درباره بازگشت دپ نظر مثبت داشتند، خود او در طول محاکمه به صراحت گفت که نمی‌خواهد به این فرنچایز بازگردد و مهم هم نیست که دیزنی چقدر بخواهد به او بپردازد. در پایان، دپ کسی است که تصمیم می‌گیرد آیا به این فرنچایز بازگردد یا نه، و اگر خودش می‌گوید که به عنوان جک اسپارو در دزدان دریایی کارائیب حضور نخواهد یافت، پس بازگشت او بسیار سخت خواهد بود.

آیا جانی دپ به «دزدان دریایی کارائیب» بازخواهد گشت؟

pic 170

 

با این حال، غیرممکن نیست که او نظر خود را در مورد حضور در دزدان دریایی کارائیب تغییر دهد. در طول دادگاه، دپ گفت که می‌خواهد به ساختن فیلم‌ها ادامه دهد تا با جک اسپارو و دیگر شخصیت‌ها خداحافظی کند، بنابراین ممکن است برای انجام این کار هم که شده بازگردد. این وضعیت همچنین شباهت‌هایی به ماجرای دنیل کریگ و تغییر نظر او در مورد حضور در قسمت‌های بیشتری از فرانچایز جیمز باند دارد. به همین ترتیب، دپ هم می‌تواند نظر خود را تغییر دهد و برای فیلم دیگری از دزدان دریایی کارائیب بازگردد. در حال حاضر، هنوز به نظر می‌رسد که دپ به این فرنچایز باز نخواهد گشت، اما با توجه به اینکه وضعیت او دائما در حال تغییر است، برای رد کردن چیزی زود باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار