چاپ کد خبر: 64568
27 مرداد 1400

آیا دود شیره تریاک در بهبود بیماری کووید ۱۹ موثر است؟

مرگ بر اثر کرونا 9 e1629260190620

به گزارش اول فارس،در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌های فضای مجازی مبنی بر تاثیر دخانیات و مواد مخدر در بیماری کووید۱۹، محتوای منتشر شده  توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز   تکذیب شد.

دکتر سید روح اله حسینی با تکذیب این خبر گفت: با گسترش روند شیوع کرونا و افزایش التهاب عمومی در پی این اپیدمی، چندی پیش به نقل از یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محتوایی جعلی در برخی رسانه‌های مجازی پیرامون نقش دود شیره در کاهش خطرات بیماری کووید ۱۹ انتشار یافت که ارتباط آن با فضای تحقیقات علمی صورت گرفته به صورت کامل تکذیب می‌شود.

او شایعات منتشر شده در این زمینه بدون هیچگونه مبنای علمی را تنها موجب تهدید سلامت عمومی جامعه دانست و افزود: به دلیل تبعات این بیماری در سطح دنیا، تمامی مراکز علمی سراسر جهان در حال انجام پژوهش‌های علمی در این زمینه هستند که در صورت تایید مراجع معتبر، نتایج به دست آمده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دکتر حسینی e1625047978128
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن رد ادعای منتشر شده در شایعه مذکور و یا انجام پژوهش پیرامون بررسی علمی تاثیر دخانیات بر بیماری کووید۱۹ گفت: با توجه به بدیهی بودن مضرات دخانیات و مواد مخدر بر سلامت افراد، انجام تحقیقات در این زمینه، در عرصه علمی به طور کلی از هیچگونه جایگاهی برخوردار نیست.

دکتر حسینی یادآور شد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مانند دیگر مراکز علمی دنیا، بررسی‌های علمی در حوزه‌های مختلف، پیرامون تشخیص و درمان این بیماری در حال انجام است که در صورت تایید علمی، از منایع معتبر انتشار یافته و به کار گرفته می‌شود.
او از عموم مردم استان خواست تا با توجه به ارتباط این بیماری با موضوع مهم سلامت، در این زمینه تنها به منابع علمی و رسانه‌های معتبر مراجعه کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار